14 napos elállást tudom érvényesíteni webshopnál abban az esetben is, ha hibás a laptop?
Vettem egy notebookot, itthon kiderült, hogy a hangkártyájával hardveres hiba van.
Három munkanapon belül fogom jelezni a hibát a wenshopnak. Cserét szeretnék kérni, de tudtommal ők ragaszkodhat a garanciális javításhoz is ahelyett, hogy újat kapnék.
Mondhatom azt, hogy hibás a gép, kérek egy másikat helyette, ha nem adnak, akkor meg kérem vissza a pénzem?
Vagy ha hibás a gép (nyilvánvalóan nem én tettem tönkre, hanem ilyen volt), akkor már nem élhetek a 14 napos pénzvisszafizetéssel?
320 ezres laptopról van szó.
Valahol olvastam olyat, hogyha túl nagy költség lenne a csere a webáruháznak, akkor a cserét elutasíthatja és dönthet a javítás mellett.
A kötelező csere csak három munkanapon belül, jótállás köteles termékekre vonatkozik, az ezen túli hiba bejelentés esetén már csak "sima jótállás" van, aminél tényleg nem köteles cserélni az eladó, ha a javítás sokkal olcsóbb a számára.
PTK 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 7. §
"Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!