Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » 14 napos elállást tudom...

14 napos elállást tudom érvényesíteni webshopnál abban az esetben is, ha hibás a laptop?

Figyelt kérdés

Vettem egy notebookot, itthon kiderült, hogy a hangkártyájával hardveres hiba van.

Három munkanapon belül fogom jelezni a hibát a wenshopnak. Cserét szeretnék kérni, de tudtommal ők ragaszkodhat a garanciális javításhoz is ahelyett, hogy újat kapnék.


Mondhatom azt, hogy hibás a gép, kérek egy másikat helyette, ha nem adnak, akkor meg kérem vissza a pénzem?


Vagy ha hibás a gép (nyilvánvalóan nem én tettem tönkre, hanem ilyen volt), akkor már nem élhetek a 14 napos pénzvisszafizetéssel?


2019. jún. 8. 12:57
 1/5 anonim ***** válasza:
Egyfelől igen, élhetsz a 14 napos elállási jogoddal, másfelől 3 munkanapon belüli hibajelzés esetén köteles(lenne) kicserélni, és nem javíttatni a jótállás köteles terméket(gyakorlatilag minden 10000 ft-nál drágább elektronikai cikk). Egyedüli kivétel, ha nincsen már neki készleten az adott termékből.
2019. jún. 8. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

320 ezres laptopról van szó.

Valahol olvastam olyat, hogyha túl nagy költség lenne a csere a webáruháznak, akkor a cserét elutasíthatja és dönthet a javítás mellett.

2019. jún. 8. 13:23
 3/5 anonim ***** válasza:
60%

A kötelező csere csak három munkanapon belül, jótállás köteles termékekre vonatkozik, az ezen túli hiba bejelentés esetén már csak "sima jótállás" van, aminél tényleg nem köteles cserélni az eladó, ha a javítás sokkal olcsóbb a számára.

PTK 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 7. §

"Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."

2019. jún. 8. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm!
2019. jún. 8. 14:05
 5/5 anonim ***** válasza:
69%
Biztos vagy benne hogy hibás a hangkártyája? Sok gyártó írja, hogy ne az általánost töltsd le hozzá (pl. Realtekek), vagy amit Windows update ad, hanem ami a gyártó saját oldalán van.
2019. jún. 8. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!