A vevő vagy az eladó felelőssége ha a csomagpontos cégnél lesz baja a készüléknek, és a vevő ezt csak otthon észleli?
"Ő nem akarja visszavenni a terméket, mert a futárnál lett baja."
neked semmi közöd a szállítócéghez, azok az eladóval álltak szerződésben és az eladó csomagolta be a cuccot. ha szállítás alatt sérült meg az is az ő felelőssége.
(bokszolja le a szállító céggel)
csak akkor nem az ő felelőssége, ha nálad sérült meg a dolog, de, ha jól értem ezt ő sem állította. (ami egyébként öreg hiba volt részéről pont a fentiek miatt)
Itt mindig az a probléma, hogy vita esetén csak a bíróság dönthet. Ott pedig minden azon múlik, ki mit tud bizonyítani. A nem történés nem bizonyítható (tehát hogy nálad nem sérült). A történést pedig ilyenkor csak elismerni lehet.
Ezen túl, egy bírósági ügy ennél sokkal drágább. Neked kell eldöntened, hogy mi legyen.
A video azt bizonyítja, hogy a felvétel pillanatában mi a helyzet. És előtte (az átvételtől)? És utána (az átadásig)? - szóval ezért nem (nagyon) számít a videó.
Nekem fura ez a videó az eladó részéről.
Adtam már el Vaterán, Jófogáson és odaírtam, hogy működőképes, eszembe nem jutott videót mellékelni, mert minek? Soha nem is volt gond.
Ellenben hallottam már olyat, hogy drága alkatrész kiszednek belőle, vagy lecserélik egy rosszra. Egyáltalán honnan tudni, hogy a videó erről a készülékről készült? Mutatta a gyári számát?
Ezek mellett volt egy olyan dolog is, hogy a kijelzőn volt egy müködést nem befolyásoló hiba( meg volt folyva picit) ami a képeken nem látszott, és én is nehezen vettem észre mert kicsit sötétebb ott ahol ez történt, amit szintén nem említett. De később elismerte, hogy tudott erről a dologról. Ebből adódhatott a hiba.
Emellett valószínűleg nem megfelelően volt becsomagolva a termék. Kiderült a videó nem friss, bár ez alapján nem mérvadó. Ha jól tudom bírósági ügy esetén a vesztes fizeti a perköltséget. Bár nyilván időben a másik félnek sem jó az oda járás stb.
Nem feltétlenül fizeti a perköltséget a vesztes, csak általában. Ez nem szabály, hanem mindig a bíróság egyedi döntése.
Már az első válasz is jó, a csomagküldés a feladó felelőssége, neki kell felvenni a kapcsolatot a futárcéggel. Nyilván te elküldöd neki a felvételeidet.
Jó lett volna valami fotó a becsomagolt dologról, mert a futárcég erre fog rámenni, hogy nem megfelelően volt becsomagolva. (Bár akkor lehet mondani, hogy akkor a ők miért vették át így.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!