Mit tegyek? Többi lent! Legyszi irjon aki ert ilyenekhez!
El adtam egy hölgyikének egy Hajtrimmelőt. Átadás után amikor haza ért kipróbálta és kérdezett a töltője felől, igaz azt teljesen elfelejtettem hogy egyátalán létezik ezért mondtam neki hogy megkeresem, ha nem lesz meg akkor vissza adom a 8.500ft-ot. Megtaláltam nagy nehezen. A kövi talin a férje jött hogy bebizonyosodjon arról hogy az az igazi töltője a cuccnak(hozta magával és bele dugta) amikot rájött h az az a töltő elköszöntünk egymástól.
Egy héttel képőbb rám írt a nő hogy belerakta a szekrényébe és nem használta és amikor fel akarta tölteni fel rakta egész éjszakára és nem működött állítólag.Kéri vissza a pénzt.
Írtam neki hogy semmi baja nem volt semminek amikor ezt én oda adtam es hogy ez nem igy működik erre azt mondta hogy ebből felsőbb ügyek lesznek ...én meg befostam mert a pasim rendőr es nem szeretném h a barátnője ilyen szar ügyek miatt legyen leszégyenítve. Elmondtam neki ezt nem rég és azt mondta h nekem van igazam..meg kérdeztem a barátaimat is..de aggódom mert mi van ha mégsem? A baratom 100% tudja de felek..... meg igertem a csajnak h hónap végén adom oda neki a pénzt.De nem akarom ha nekem van igazam és nincs is meg..
Bocsi hogy hosszú lett..
Olvasd el az elállásról szóló részt.
Én beleállnék a dologba, szép is lenne, ha vásárolnak tőlem, mint magánszemélytől valamit, aztán bármikor kitalálhatnák, hogy bocs, mégse jó.
De ha nem akarsz problémát akkor tali, ő visszahozza az árut, te visszaadod a pénzt, viszlát.
Soha ne adjál/vegyél semmit, ha nem lett kipróbálva a vevő által!Mindketten hibásak vagytok a történetben, a vevő azért, mert nem próbálta ki, majd 1 hét múlva reklamált. Te meg azért, mert hiányosan adtad át, majd nagy nehezen megtaláltad, tehát újabb találkozásra került sor.
Szerintem add vissza a pénzt és járj el körültekintőbben legközelebb!
Mivel használt termékről van szó és nem boltban vette, hanem használtan adtad el neki személyesen és nem online, tehát kipróbálhatta volna, ha ezt nem tette a saját felelősége. 3 napja van törvényileg, hogy elálljon a vételtől. Ha neten rendeli meg úgyhogy nem személyesen megy érte akkor 15 napja. Garanciát nem vagy köteles adni használt termékért.
Valamit elbasztak, leégették vagy tönkretették. Ha ők perre mennének 8500 forintért akkor buták. Nekik kell bizonyítani azt, hogy nem működött a termék. Nem neked. Lehetősége lett volna kipróbálni amikor átvette és mielőtt kifizette. Ha ezt nem tette meg nem a te hibád.
A helyedben én nem fizetném vissza a pénzt.
Viszont, hogyha felsőbb körökkel fenyeget, jogilag azt tanácsolom, hogy ne is válaszolj már neki. Ilyenkor már nem vagy köteles beszélgetni vele az esetleges per miatt. Annyit írj vissza, hogy ezentúl az ügyvédedet keresse és ne téged, de készüljön fel arra, ha tovább zaklat téged akkor feljelented zaklatásért és rágalmazásért.
Hidd el... Nem fognak ezek után semmit se csinálni. Perre sem fognak menni. Szerintem csak a pénz kell nekik azért akarják vissza adni és a pénzt vissza kérni. Egy perköltség milliók lennének és amit nyerhetnek vele az 8500 forint... 2-3 év után... Ebbe nem fognak belemenni. Ha ügyvédhez mennek az is megfogja nekik mondani, hogy ez hülyeség.
Szóval ne aggódj. Maximum, ha nagyon jó fej akarsz lenni velük akkor mond meg nekik, hogy személyesen már nem. Postázzák ki neked, de a vételár felét adod csak vissza, azért mert te sem tudhatod, hogy ők mit csináltak vele. Tehát akkor igazából csak 4250 forintot buktál a dolgon, de visszakaptad a hajtrimmelőt ami lehet, hogy működni is fog. ;)
2-esnek üzenem:
Idézet a cikkből:
"Ez azt jelenti, hogy az eladó szavatolja, hogy a terméknek nincs olyan hibája, ami a vevő számára nem ismert, illetve ha a vásárlástól számított egy évig ilyen hiba lép fel (amellett, hogy az új tulajdonos azt rendeltetésének megfelelően használja) akkor azért felelősséget válla"
Idézet a kérdezőtől:
"mikor fel akarta tölteni fel rakta egész éjszakára és nem működött állítólag.Kéri vissza a pénzt."
Konkluzió:
Nem rendeltetésszerű használat.
Miért?
Azért, mert ezek nem olyan okos telefonok, hogy kommunikál a töltővel és, ha már feltöltött a telefon akkor a töltést leállítja. Igen a mai okostelefonok nem töltenek tovább. ;).
Viszont ez csak egy hajtrimmelő. Egész éjszakára fent hagyja tölteni az akksit tönkrevághatja vele. Szóval simán megtámadhatod ezzel....
"Az adásvételi szerződésekben az eladó felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvolt a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem volt felismerhető "
Tehát, nekik kell bebizonyítani, hogy a termék akkor is hibás volt amikor megvették! Ameddig ezt nem bizonyítja be addig vissza ne fizesd a pénzt. A bíróság előtt is ezt kell bizonyítaniuk míg te hátradőlve nézed azt, hogy ezt képtelenség nekik. :)
Inkább csak röhögd ki őket és mond nekik, hogy csináljanak azt amit szeretnének, mert Te nem hibás terméket adtál, ők nem használták rendeltetésszerűen.
Nem kell kiröhögnöd, de minek vágsz bele olyanba, ahol az első apró problémától összecsinálod magad.
Tudod van egy mondás: pénztártól való távozá után nincs helye reklamációnak. E mondat lényege, hogy mindenki azért felel, amire hatással van. Ha egy árut átvettek, akkor feltételezték, hogy jó. Onnantól neked nincs hatásod az áru sorsára. Ha rossz, bizonyítani kell, hogy az eladás pillanatában is az volt (akkor volt utoljára hatásod az áru minőségére, utána akár a sütőbe is betehették, hogy felmelegedjen, ki tudja...)
Tehát előbb tájékozódni, aztán belefogni valamibe. A trimmelőt meg hagyd. Jelentsen fel, bizonyítsa be, ha tudja, nyert. De ha ez így lesz, akkor én 100 év múlva fogok megszületni és kétszáz évvel ezelőtt haltam meg. Ha érted.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!