Hol lehet panaszt tenni, ha a 112 diszpécsere nem volt képes segíteni segélyhívás esetén?
Apukám egy autóbaleset miatt felhívta a 112-t, hogy küldjenek mentőt és rendőrt (amire szükség is volt sérültek miatt). Elmondta melyik úton történt melyik város fele haladva, mire a diszpécser hüledezett hogy hát ő soha nem hallott erről az útról, nem is tudja hol van. Szerencsére pont arra hajtott egy rendőrautó, szóval ők tudtak intézkedni és rátehette a telefont a retardált diszpécserre.
Ennek ellenére nagyon gáz, hogy valódi vészhelyzet volt és a diszpécser nem tudta megtalálni a bemondott a címet. Ilyen esetben hol lehet panaszt tenni?
#12
Jogos a bírálat, de előtte azt is tudnunk kellene, hogy a rendszer kialakítása előtt volt-e hasonló probléma, mentek-e későn amiatt, hogy az illetékes nem tudta hová kell küldenie a mentőt stb.
Nem tudjuk milyen problémák és milyen számban voltak korábban. Az biztos hogy voltak problémák, elég csak visszakeresni az 5 évnél régebbi cikkeket, elmondásokat. Nem biztos, hogy most rosszabb a helyzet, mint korábban volt - szerintem csak nincsen összehasonlítási alapunk. De ettől még minden ilyet jelezni kell, mert csak akkor tehetnek ellene ha tudnak róla.
Állítólag 5 millió hívás fut be a 112-re évenként. Ebból 4 millió nem igényel intézkedést. Retardáltak telefonálgatnak be, "vészhelyzetekben". Neten van is fent válogatott vészhívás összeállítás.
Amúgy dolgoztam a tudakozóban, mikor először hallottam Helvécia településről, azt hittem hülyéskednek velem. Tisztára mint egy meseország neve.
Vagy mikor Beloiannisz településen kerestettek én pedig nemes egyszerűséggel a nemzetközi tudakozót ajánlottam (régen külön volt ilyen). Kiröhögött a nő, hogy igen, érti a hitetlenkedésem, de csak keressek rá, ez egy magyar település, görög migráns... menekült... izémár, nemzetiségűek alapították.
"Nem biztos, hogy most rosszabb a helyzet, mint korábban volt"
De sajnos, mert a 112-nek csak 2db központja van az országban. Na most ha az én hívásom egy zalai faluból Miskolcra fut be, akkor bizony a diszpécsernek fogalma sincs róla, hogy honnan hívják. Ezen segíthetünk, ha rögtön mondjuk, hogy melyik megye, esetleg melyik nagyobb városhoz esik közel. De mint a példa mutatja, ez sem mindig elég.
Biztos jó, hogy megszűri azt az évi többmillió felesleges hívást, de pont akkor "hátráltatja", amikor biztosan és sürgősen segítség kellene, mert egy plusz kör valódi szükség esetén feleslegesen.
Ez az 112 egy határ fos.
Akadékoskodnak segítség kérésekor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!