Jogilag így le lehet zárni, hogy ne zaklassák követeléskezelő cégek az embert?
Van néhány barátom, akiket különböző követeléskezelő/behajtó/tartozás behajtó cégek zaklatják. Mobilon írnak SMS-t pl, állandóan hívogatják, sima nem tértis levelekkel spammolják ilyenek. Szóval ők már nagyon unják ezt. Éppen megoldást kerestünk a problémára, amikor ezt a videot találtuk ahol leráztak egy ilyen céget. A nagyon találékony úriember fel is tette netre https://www.youtube.com/watch?v=KuR3fVZTBNY
Az érdekelne, hogy jogilag releváns hivatkozások-e amik ebben elhangzanak. Minden probléma nélkül használhatóak-e más iylen módon zaklató cégekre?
Először azt kellene tisztázni hogy van-e tartozásotok. Ha van, akkor miért nem akarjátok kifizetni? Csak kamatozni fog, 10.000 ft-ból pár év múlva lesz 500.000Ft is, teljesen jogosan, törvényesen.
Másrészről ami a videóban elhangzik az valós, azonban ha felveszitek a telefont, mivel ők rögzítik (akát törvényesen, akár nem, az más tészta, azért te perelheted őket ha nem tetszik) lesz bizonyítékuk hogy kapcsolatba léptek veled és újraindult az elévülési idő.
Az hog sms-t, sima levelet küldtek, amennyiben te letagadod hogy megkaptad, arra nem hivatkozhatnak.
Ha engem keresnek, általában közlik, hogy a beszélgetést rögzítik. Erre annyit válaszolok: Én is. Eddig mindig azonnal szakadt a vonal.
"Mondjuk, ha nem halmozol tartozást, akkor senki sem fog zaklatni." Sajnos nem igaz. Telefon társasággal (1X) parkolótársaságokkal többször jártam úgy, hogy egyből a behajtócég keresett meg, mondvacsinált tartozással. Egy esetben sem volt esélyem az ellenbizonyításra. A vízszolgáltató évente kétszer reklamál meg jelentős összeget, hogy nem fizettem be. Ott legalább a számlakivonattal tudom bizonyítani, hogy tévednek. Kőbunkó viselkedéssel elértem, hogy az erre a félévre aktuális zaklatás elmaradt (de lehet, hogy csak a vírus miatt késik)
A legegyszerűbb dolog az, hogy nem állunk szóba semmiféle követeléskezelő cégekkel, mivel ők nem hatóság, nem bíróság, nem is végrehajtók, hanem kb annyi joguk van, legtöbbször kft-ként, mint egy trafikosnak vagy egy wc-s néninek.
Ha telefonálnak, eleve olyan hívást nem szabad felvenni, amihez nincs kiírva szám.
Ha bejelentkezik, akkor eleve elkéri az adataidat, amit ha nem adsz meg, nem tud veled mit kezdeni, kénytelen elköszönni.
Amire azonban érdemben reagálni kell! Az az ún FIZETÉSI MEGHAGYÁS. Ennél nem jó, ha nem válaszolsz, nem veszed át, mert egy idő után akkor is végrehajthatóvá válik, jogerősen. (Végrehajtási kifogás itt is létezik, de ha valós a tartozás, nem mész vele sokra)
Szóval a MOKK, a Magyar Országos Közjegyzői Kamara küldi a meghagyást, amiben leírja a tartozás összegét, jogcímét és a rendezési határidőt.
Itt kérhetsz részletfizetést, vagy kézzel írt levélben 15 napon belül az ügyiratszámra hivatkozással ELLENTMONDÁSSAL élsz.
Tehát leírod, hogy "XY, cím stb, az ilyen és ilyen számú ügyben ellentmondással élek. A jogolapot és az összegszerűséget is vitatom."
Ekkor automatikusan perré alakul. Ilyenkor a felperes a követelő, te meg vagy az alperes. No itt a csavar, hogy sok követeléskezelő innen már nem viszi tovább, bizonyos összeg alatt, mert nem éri meg foglalkozni vele. Számtalanszor ejtett már a bíróság ilyen ügyeket, mert a felperes nem volt hajlandó befizetni előre az illetékeket.
De ha mégis, akkor is tudsz a bíróság folyosóján peren kívül egyezkedni a cég képviselőjével. Részlet, részleges elengedés stb.
Ha mégis bírósági tárgyalás lesz és elveszted a pert, akkor is nyertél sok időt, ekkor is kérhetsz részletfizetési kedvezményt, stb.
Ha megnyert per van veled szemben, akkor is tudsz időt nyerni ezekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!