Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Elállási jog igénybevétele...

Elállási jog igénybevétele csak futárral lehetséges?

Figyelt kérdés
Van egy nagyobb magyar üzlet, melynek a webshopjából rendeltem egy terméket, melyről megérkezése után kiderült, hogy nem olyan, mint amilyenre számítottam. Jeleztem nekik, hogy élnék az elállási jogommal, majd postai úton visszaküldtem. Pár nap múlva írtam nekik, hogy íme a bankszámlaszámom, és erre várom a pénzt. Aztán a választól majdnem lefordultam a székről, miszerint is sajnos technikai okokból kifolyólag nem áll módukban postai küldeményeket elfogadni, ugyanakkor, ha igénylem, akkor saját költségen visszaküldik nekem a terméket, és futárszolgálat igénybevételével élhetek az elállási jogommal. Ez ugye most csak egy vicc? Technikai okokra hivatkozva nem tudják átvenni, de azért mégis ott van náluk, és ha igényt tartok rá, akkor visszaküldik, hogy újra elküldhessem nekik, mert még nem fizettem elég postaköltséget??? Mellesleg utánanéztem a hivatalos jogszabályzatban, az elállási jog esetén a boltba való visszajuttatásnál nem láttam semmi olyan feltételt, hogy a cég megszabhatja, hogy milyen módon juttatja vissza a vásárló a terméket, sőt csak személyesen és POSTÁN volt megjegyezve. Én is hibáztam annyiban, hogy ez a bolt szabályzatában fel van tüntetve, hogy csak futárt fogadnak el, de a fenti dolgok tükrében ez számomra akkor sem elfogadható így, és nem is akarom annyiban hagyni.
2018. aug. 7. 18:18
 1/2 anonim ***** válasza:

Minden webshopnál ott van az elállási lehetőség igénybevétele.

Azt olvasd el.

Ha az van benne, amit állítanak, akkor igazuk van, ha nincs kitétel, akkor Neked van igazad.

2018. aug. 7. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Elállási jog mindenképpen megillet.

A visszaküldésnél viszont a webshop által leírtak szerint kell eljárni.

Ha viszont már náluk van, akkor átvették, tehát nem volt technikai akadály.

Szerintem le akarnak húzni.

Ha visszaküldik neked futárral, az nekik is plusz pénz.

Aztán te is újra küldöd vissza futárral.

A végeredmény az, hogy megint náluk lesz, és még ők is pluszban fizettek a szállításért.

Szerintem csak próbálnak elrettenteni, hogy megnehezítsék a dolgodat.

Írj egy nagyon határozott levelet, írd le, hogy ha nem kapod vissza a pénzedet, akkor a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz és a Békéltető Testülethez fogsz fordulni.

Ez mindig hatásos szokott lenni.

2018. aug. 7. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!