Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Van-e lehetőségem egyoldalúan...

Van-e lehetőségem egyoldalúan elállni az interneten vásárolt utazástól?

Figyelt kérdés

Sajnos a hétvégén nagyon könnyelműen jártam el, mivel elcsábított egy utazási közvetítő iroda ajánlata, amivel meg akartam lepni a páromat. Sajnos a meglepetés helyett leforázás lett a vége a történetnek, ugyanis megfeledkeztem róla, hogy a választott időpontban semmiképpen sem fogunk tudni elutazni. Gyorsan írtunk a közvetítőnek, hogy szeretnénk visszamondani a foglalást, azomban a szolgáltató állítása szerint ennek ellenére lefoglalta a repülőjegyeket, és nem hajlandó visszatéríteni a kifizetett díjat, holott a honlapján a vásárlási feltételek közt maga is kiemeli, hogy a kormányrendeletnek megfelelően 14 napig indoklás nélkül elállhatok a szerződéstől. Sajnos a fizetésnél elfogadtatott ASZF-ben már szembemegy eztel az állítással, és kiköti, hogy a megrendelő nem jogosult elállni a szerződéstől. Tudok tenni bármit, vagy nyogodjak bele, hogy kidobtam majd egy havi fizetésemet az ablakon? A szolgáltató egyáltalán szembemehet az ASZF-ben a kormányrendeletnek?

Köszönöm!

Szép napot!


2018. máj. 14. 16:50
 1/3 anonim ***** válasza:

Szólj a fogyasztóvédelemnek, de legyen dokumentálva, hogy kerested őket.

Email, ajánlott levél.

2018. máj. 14. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Nézd meg pontosan azt az e-mailt, amiben visszaigazolták a jelentkezésedet.

Ha abban szerepel az elállás feltétele, akkor nincs gond, egyértelmű, hogy mikor van jogod visszamondani.


Azt pontosan meg lehet állapítani, hogy a neked küldött visszaigazoló email és a te lemondásod között hány nap telt el - HA azt is írásban tetted meg.

A honlapot sürgősen keresd fel bejelentkezés nélkül, nyilván még mindig hírdetik azt a hétvégét és készíts másolatot az ott szereplő hírdetésről, hogy abban 14 nap van kikötve indoklás nélkül.


Nagyon ritka az az eset, amikor nem lehet visszamondani az utat és ki kell fizetni a költségét. Az gyakoribb, hogy idősávokat adnak meg, pl. visszamondás esetén 6 hónappal korábban ingyenes, 3-6 hó között 30%, érkezés előtt visszamondva már 50% fizetendő. Vagy ebben az esetben a repülőjegy ára fizetendő netán.


Az ASZF-ben nézd meg, hogy a megrendelés és a megvásárlás, vagyis az út kifizetése nincs-e megkülönböztetve. Lehet, hogy ez utóbbira vonatkozik amit írtál, nem a megrendelésre, vagyis amikor lefoglaltad az utat.Lehet, hogy azzal, hogy átutaltad a pénzt, megváltozott a helyzet, mert megrendelésből már vásárlás lett.


De mindenféleképpen fordulhatsz a fogyasztóvédelmi hatósághoz a panaszoddal és kereshettek köztes megoldást.


Végső mentségként javaslom, hogy adjatok fel hirdetést vagy kérdezősködjetek ismerőseitek, családtagjaitok között, hogy ki utazna el helyettetek azon a hétvégén.

Ha engedtek az árból pl. 20%-t, akkor ők is jól járnak és ti sem veszítetek el annyi pénzt.

Legrosszabb esetben ajándékozzátok oda valakinek, akkor legalább valaki utazott a pénzetekért.

2018. máj. 14. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 Andizsuzsi ***** válasza:
100%

"A szolgáltató egyáltalán szembemehet az ASZF-ben a kormányrendeletnek? "


Nem.

2018. máj. 14. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!