Mit lehet tenni, ha direkt nem reagálnak egy panaszra, vagy ügyre, amiben az ügyintézőnek el kéne járnia?
Csakhogy példákat mondjak. Például az IKEA-nál reklamáltam egyszer, elöször telefonon hívtam őket, azt mondták írjam meg levélben, és a levélre azt reagálták, hogy elismerik és keresni fog az illetékes. Ezután még egyszer rájuk telefonáltam (fél óra míg ugyanazt elmondom, amit már elmondtam és már leírtam, stb.), amit rögzítettek is, meg havonta írok levelet, hogy most akkor mi van, és azóta nem reagálnak.
Mit lehet tenni? Legalább ezer forintot eltelefonáltam, legalább néhány órát töltöttem levél fogalmazásával, a telefonbeszélgetést elvileg rögzítették, bár nem tudom mikor volt és semilyen azonosító számát, de lehet azóta már törölték is, mindenesetre e-mail-ben azt írták, hogy az illetékes keresni fog, mégsem teszi.
Egy másik eset. A BKK egyik buszának az ajtaja rosszul záródot és rámcsukódott leverve a szemüvegemet, ami összetört. A buszvezető a helyszínen elismerte a technikai hibát, telefonálgatott hatszor, mire azt mondták, hogy nem kell jegyzőkönyv, csak írjam meg a panaszomat. Megírtam e-mail-ben és dokumentáltam, rendszám és mindennel, bérlet másolat, stb. Akinek elküldtem az e-mailt, az átirányított, az megint átirányított, végül a biztosítóhoz irányítottak egy ügyfélszámra hivatkozással. Igaz ugyan, hogy én a BKK-val vagyok szerződésben és felé van követelésem, a biztosítót nekik kéne intézni nem nekem szerintem. Na mindegy, a biztosító kedvesen válaszolt, szintúgy azt, hogy az illetékes keresni fog. Havonta írok levelet ugyanoda, és nem reagálnak, nem keresnek. Kérdeztem, hogy van-e határideje az ügyintézésnek, kitérő választ adott, azaz nem válaszolt a kérdésemre, nyilván direkt és itt is ugyanaz az eset, le akarnak pattintani, hátha megunom.
Biztos vagyok benne, hogy mindkét esetben ezeknek a szolgáltatóknak, cégeknek, szerveknek tájékoztatási kötelezettségük van, tehát legalább válaszolniuk kéne. De mit tehetek, ha nem teszik? De önkormányzattal is jártam már így, hogy nem volt hajlandó válaszolni három hónapon keresztül.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!