Lehet ebben az esetben valami jogi lépést tenni?
Előfizettem egy 3 hónapos diétára egy ételfutár cégnél, melyből eddig két hét eltelt, de a következő héttől megszűnik az erre a diétára vonatkozó szolgáltatása a cégnek.
Erről viszont nem szóltak előre (ami ez esetben elvárható lett volna, hogy az ember ne kezdjen bele a három hónapos szigorú diétába, pláne hogy eléggé drága)
Átverve érzem magam, hiszen pontosan tudták, hogy rövid időn belül megszűnik ez a szolgáltatásuk, mégsem figyelmeztettek, hogy ne kezdjem el hetente megrendelni a kaját, mert végül is értelmetlen pénzkidobás.
Ha jól emlékszem van a Ptk.-ban valami a szolgáltatást nyújtó tájékoztatási kötelezettségéről, valamint hogy ha már nem tudja ellátni a szolgáltatást, köteles egy azzal egyenértékű szolgáltatást biztosítani.
Vagy valami ilyesmi. Előre is köszönöm!
Azt eszel amit akarsz. Az étterem meg azt főz amit akar. Nincs kötelezettsége napokra, hetekre előre rögzíteni a menüt. Az is lehet, hogy nap közben szól, h ez vagy az az étel már elfogyott.
Furcsa is lenne egy olyan világ, amiben a jog erejével lehetne kötelezni egy vállalkozást, hogy márpedig ezt, vagy azt főzzön.
Ha kifizetted előre a 3 hónapot, akkor persze visszajár a pénzed. De ennyi.
Ha 2 hete, azaz 14 napja él a szerződés pont, akkor még pont elállhatsz a szolgáltatástól és a pénzedet visszakapod, a szerződéskötés napja nem számít bele a 14 napba SIESS!
Az elsőnek nincs igaza, fordulj a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz jogi tanácsadásért!
"A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon (naptári nap!) belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.
Lássunk egy példát: Ha a terméket a futárcég egy csütörtöki napon szállítja ki részünkre, a 14 napos elállási határidő a pénteki napon kezdődik. A szombat és vasárnap is naptári nap, ezért az elállási határidőbe a hétvége is beletartozik.
Természetesen a 14 napos határidő alatt bármikor elállhatunk a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának és működőképességének megállapításához szükséges használatot követően döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről." - NFH, forrás: [link]
# 2/
A baj csak az, hogy a 14 napos elállási jog tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik, a készétel pedig semmiképp sem az.
A rendelt pizzát sem küldheted vissza egy hét múlva hogy "mégsem kértük"...
:-)))))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!