Mire kötelez a jog, amennyiben buszra felszállva egyik jegykezelő gép sem érvényesíti a jegyet? Ha emiatt felelősségre von a sofőr vagy az ellenőr (részéről megalázó magatartás kíséretében), kezdeményezhetek-e fogyasztóvédelmi feljelentést?
a miskolci társasági szabályzat azt írja, hogyha nevezett utas bármilyen okból nem tudja érvényesíteni menetjegyét, a gépjárművezetőhöz kell fordulnia.
De mondjuk Miskolcon egyszerű, mert 15 éve elsőajtós felszállás van.
Ja, a honda pont az ilyen faßkalapok miatt került be, de hát hülyék ellen nincs ellenszer.
Kérdező: Egy ismerősöm régebben azzal hajtotta el a kallert amikor sem az első sem a hátsó lyukasztó nem működött a villamoson, hogy ugyan mutasson már olyan pontot a szabályzatban hogy ő köteles szerszámokat magánál tartani a lyukasztók javítására. Bár ez legalább 20 éve volt és asszem olyan kocsiban volt ahol nehézkes lett volna a vezetőhöz menni.
Oké. Szögezzük le, hogy elmondtátok szubjektív véleményeteket. Szívetek joga.
Ám innentől fogva objektív jogi passzusokra vagyok kíváncsi.
És el is mondom miért: mert nekem meg a szubjektív véleményem az, hogy ha évek óta olyanok a jegykezelő berendezések, hogy még a frissen vett jegyet is kínlódva veszik be, akkor abszolút nem tarton etikátlannak, ha helyet foglalok és nem foglalkozok a dologgal többet. Egyébként jelezném a volánért aggódóknak, hogy nyugaton ez teljesen normálisnak számító magatartás, ahol a jegykiadó- kezelő gépek hibájáért maximálisan a cég a felelős. Tehát ha ott nem működik a jegykezelő, ingyen utazhatsz. És nem mondanám, hogy ott sűrűn mennek csődbe közlekedési vállalatok.
Továbbá miután a jegyet megvettem, és ezzel az út árát megfizettem, nem gondolom, hogy az én felelősségem ha a jegy olyan állapotú, hogy az a jegykezelő gépnek gondot okoz. Itt jelezném, a témanyitásra okot szolgáltató esetben a jegy ugyan nem vadi új volt, de laikus szemmel nézve (nem technikai benfentesként) korántsem rossz állapotú, nem gyűrött, tiszta.
Nos, ezzel vázoltam az én szubjektív véleményem is. Ezek után senkiére nem vagyok kíváncsi. Objektív tényállásra igen. Egyébként az Agriavolánról van szó, az interneten közzétett üzletszabályzatukban semmiféle utalást ilyen esetekre nem találtam.
Én a szubjektív véleményem nem rád értettem.
Ha a szabályzatban nincs semmi akkor lehet pereskedni, már ha büntetni akarnak. Mert ők ógy gondolják hogy van alapja, te meg úgy hogy nem. Vagy fizetsz s elismered, vagy per. De ott meg lehet ép attól függ milyen gatya van a bírón.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!