Kerékpárral közlekedhetek járdán?
Olyan kerékpárutak vannak, hogy ez már a vicc kategória. Az autóútból lehúztak egy akkora sávot, hogy a kerékpár kereke épp hogy belefér, persze az autók meg 60-al száguldoznak melletted. Ha megállít a rendőr, mert ezen a részen felmegyek a járdára, védekezhetek azzal, hogy biztosítsanak normális/biztonságos részt a kerékpárosoknak és akkor nem a járdán megyek?
Szegeden milyen fura, ott meg tudták valahogy oldani, hogy mindenhol normális bicikliút van. Ahol sok autó jár, ott póznákkal elválasztva az autóúttól, hídon az egyik oldal a gyalogosoké, másik a kerékpárosoké, sok helyen a járda mellé csináltak még egy utat.
21:04
A "törvények, jog" kategória nem arra való hogy szerintem hogy lenne helyes, hanem hogy mi ír elő a jogszabály.
Most hogy a budapesti autósokat és gyalogosokat is kibeszéltük, hidd el (gyalogosként és autósként is látom), hogy az se semmi hogy némelyik kerékpáros mit művel! Piros lámpán áthajtás, kiszámíthatatlan sávváltás, 8 sávos úton való közlekedés...
Sajnos azt kell hogy mondjam, hogy Budapest (a mellékutcákat meg azt a pár bicikliutat leszámítva) kerékpáros közlekedésre alkalmatlan.
"amennyiben nincs kerékpáros átvezetés felfestve – csak kerékpárról leszállva, tolva lehet átkelni. "
Ez tényleg fent van police.hu-n. De ez úgy hülyeség ahogy van. A közlekedésiektől pont elmondta egy kolléga, hogy át lehet menni biciklivel a zebrán csak nincs elsőbbséged. Semmi sem tiltja, hogy a zebrán biciklizz. De jó, hogy a rendőrök sem ismerik a kreszt. Vicc.
21:09, és mi a fontosabb? Egy darab vacak papiros, vagy az életed? Ha ott dübörögne mögötted egy nyergesvontató, az idegbeteg autista sofőr meg nyomja a dudát, mert mitkeresel te az Ő útján (!!!), te is átmész inkább a járdára. Ha ezért megbüntet a policáj, büntessen. Erre egyébként még nem volt példa, a járdán közlekedő motorosokat se bírságolták le onnét soha, az a bizonyos Kamaz amiről írtam, vagy 2 hónapig állt ott, nem egy délután alatt horpadt be alatta a kerékpárút. Az elsőbbségről is írtam hogy nagyon ritka az ha megadják, egyesek még a vonatnak se hajlandók megadni, a végeredményt el lehet olvasni bármelyik napilapban. "Majd a hülye vonat megáll, én átmegyek és kész". Ja megáll, 750 méteren belül, nem pedig 25 méteren. Érdekes mód autóbusz balesetből elenyészően kevés van a teherautókhoz viszonyítva, pedig az még nagyobb is némelyiknél. Lehet hogy azokban egy fokkal normálisabb sofőr ül?
Budapesten konkrétan ezt a Hősök terénél láttam legggyakrabban hogy a kerékpárosok mérgezett egér módjára cikáznak az autók előtt, meg kimennek az út közepére. De az Oktogonnál meg a Dózsán is elég gyakran előfordul.
Aki meg lepontozott, gondolom annak rátapintottam a lényegre. Sebaj, lepontozni én is tudok :)
Elvileg nem,gyakorlatilag igen.Nem hiszem hogy megbüntetnének érte a rendőrök,vannak nekik "fontosabb" dolguk is annál.Legfeljebb belekötnek abba ha a bicikliden pl nincsen világítás stb.
Én személy szerint ha biciklizek akkor a járdát választom hogy ne akadályozzam az autósokat,mert bizony a biciklisek rettentően zavaróak az úttesten,balesetek is történhetnek miattuk
Ja és ha van kerékpárút és mégis az úttesten biciklizik lakott területen kívül akkor én is rádudálok az illetőre de ha ez nem használ akkor kénytelen leszek én is rájuk húzni a kormányt :D Az úttest nem bicikliseknek való.Nem csak magukat veszélyeztetik hanem az autósokat is.Járdán meg nem száguldani kell ezerrel,ha gyalogost előz a biciklis akkor le kell lassítani és akkor nem lesz gond.Szükség esetén pedig le kell szállni a bicikliről és tolni
Nem vágom a legújabb szabályzatokat, de nekem is az él a
fejemben régről, hogy a járdán 10-zel kell menni.
És szabály ide vagy oda teljesen természetes, hogy ha jön valaki, akkor abszolút lelassítani, és úgy menni el mellette, hogy az ne irritálja. Mert ott ő van "otthon". A gyalogos bármikor meggondolatlanul kiléphet oldalra - joga van hozzá -, és nem kell arra számítania, hogy belérohan egy biciklista 30-cal. Ezt egyesekben nem ártana tudatosítani.
Egyébként meg ha hoznak/hoznának is járdáról letiltó szabályzatot, az gyakorlatban nem bevezthető. Rengeteg olyan település van, ahol másképp elképzelhetetlen a kerékpározás. Szűk sávok, forgalmas főútvonalak, kamionok, felüljárók, stb. Maga a rendőrség is attól kapna frászt, ha biciklis a forgalmat akadályozná, addig örülnek, amíg a járdán van.
Tudod mivel védekezzél: van, ahol kocsiknak nem lehet balra nagyívben kanyarodni: biciklis mégsem fog kerülni alkalmanként fél km-t, aztán fölmenni olyan felüljáróra, ahonnan ki is van tiltva. Aztán, ha arra mennék, ahol kell, akkor a kocsik olyan messze állhatnak meg, hogy több zebrán, aluljárón és járdán kéne visszatolnom a biciklit, mintha gyalog mentem volna hazulról bicikli nélkül. De komolyan! Akkor hol menjél? Nem is tudsz máshol... És az a vicc, hogy sok csak íly módon megközelíthető területen ott a hivatalos bicikli kikötő, a szervíz, a vasútállomás és minden olyan hely, ahová direkt a biciklit "várják".
23:17
Ha mondjuk a nagykörúton kéne közlekednem biciklivel, akkor szépen leszállnék róla, és a járdán tolnám.
Kérdező, ha érdemi választ vársz, a Közlekedés témában írd ki a kérdésedet.
Nem tudom, min vitatkozik itt a sok észlény, amikor a KRESZ egyértelműen megmondja, hogy - nagyon kevés, és jól szabályozott eset kivételével - NEM lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!