Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Mit tehetek, ha egy hatóság...

Mit tehetek, ha egy hatóság nem tartja be az ügyintézési határidőt, és nem ad ki határozatot egy örökkévalóság óta?

Figyelt kérdés
Konkrétan a Fogyasztóvédelmi Hatóság állítja azt, hogy a 90 napos határidő nem azt jelenti, hogy nekem a beadástól számított 90 napon belül határozatot kell adjon. Ez így van? Lassan egy éve ülnek 2 ügyemen is, az egyiket ki sem osztották még ügyintézőhöz.

2015. máj. 27. 23:06
 1/7 anonim ***** válasza:
Ha a ket szerint jár el, akkor menj be és reklamálj. És kérd vissza a pénzed, a duplája visszajár :)
2015. máj. 28. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

KET?

Milyen pénzt?

2015. máj. 28. 00:25
 3/7 ConnectCare ***** válasza:

A Ket. a Közigazgatási eljárási törvény (2004. évi CXL tv.) rövidítése. Ez szabályoz úgy, hogy ha a hatóság túllépi a határidőt, visszajár az eljárási díj az ügyfélnek, illetve ha kétszeresen is túllépi, akkor az eljárási díj kétszerese jár vissza, de persze csak akkor, ha az ügyfél fizetett eljárási díjat.


Ilyen esetben, ha még elsőfokú eljárás folyik, vagyis még nem fellebbezett meg döntést a kedves kérdező, hogy az másodfokra került volna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál lehet panaszt tenni.


Azt viszont tudni kell, hogy valóban vannak olyan cselekményei a hatóságnak, amiket nem kell beleszámítani az ügyintézési határidőbe és emiatt az valóban hosszabbodhat. Ezért szerintem érdemes lenne a most eljáró hatóságot személyesen megkeresni és tájékoztatást kérni, hogy hogyan számítják ők a határidőt, az mi miatt ilyen hosszú és mikorra tervezik az ügy befejezését. És ha itt nem kap a kedves kérdező kielégítő választ, akkor érdemes az NFH-hoz fordulni.

2015. máj. 28. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Olvasd el a kérdést újra! Az NFH az, aki nem tartja be a határidőt!
2015. máj. 28. 12:55
 5/7 A kérdező kommentje:
És nincsen semmilyen eljárási díj.
2015. máj. 28. 12:56
 6/7 ConnectCare ***** válasza:

Az eljárási díjhoz kapcsolódóan azért írtam, hogy érthető legyen, hogy az első válaszoló mire gondolt.


Az NFH-t pedig nem azért írtam, mert nem olvastam a kérdést, hanem úgy épül fel a hivatali struktúra, hogy első fokon, az első érdemi határozat megszületéséig a helyileg illetékes Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége jár el. Ezeknek a megyei vagy fővárosi Kormányhivatalhoz tartozó felügyelőségeknek a felettes szerve a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.


Az NFH akkor jár el, ha már egy megyei felügyelőség hozott határozatot, de ezt az ügyfél megfellebbezte. Tehát az adott ügy csak akkor van az NFH előtt, ha már egy fellebbezés után vagyunk.


Ebben az esetben már csak közigazgatási bírósághoz lehet fordulni, ahhoz a törvényszékhez, amelyhez az első fokon eljárt felügyelőség tartozik. Ez jellemzően ugyanabban a városban van, mint ahol a felügyelőség.

2015. máj. 28. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 ConnectCare ***** válasza:
Lehet kicsit keszekuszán fogalmaztam. A lényeg, hogy ha első fokon van az ügy és fogyasztóvédelmi felügyelőség előtt zajlik, akkor a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz lehet fordulni, ha pedig már másodfokon és az NFH jár el, akkor pedig bírósághoz.
2015. máj. 28. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!