Így kinek lenne igaza, a webshopnak lenne-e kötelessége?
Üdv.
Tegyük fel : én barangolok egy ismert népszerű webshopon,meglátok egy laptopot ami 90.000 ft lenne, de elírás történik ,lemarad egy szám és csak 9.000 ft van feltüntetve árként,és én beteszem kosárba,és megrendelem.
Az e-mail-ben ,a megrendelőlapon,mindenhol az a 9.000 ft szerepelne.
Akkor a webshopnak van kötelessége,hogy eladja nekem azt a laptopot 9.000ft-ért,avagy hivatkozhat elírásra,hibára és elállhat a rendeléstől?
Ezen egy ideje gondolkodtam,és több érv mellette és ellene is feljött,hol logikusabb hol logikátlanabb formában.
Feljött,hogy: ezt az árat szabták meg,hibás-e vagy sem nem bizonyítható (feltétlen) ,hogy nem ennyiért akarták alapból adni.
meg egyebek.
Ilyen esetben kötelező nekem eladniuk elírt áron vagy sem,ha már megtörtént a rendelés,fizetés stb...?
Kepzeld bele magad az o helyukbe, hogy veled tortenne ez, orulnel neki ha valaki perelgetne egy hulye hiba miatt? :)
Nem kotelesek eladni neked.
Ki nem szarja le, h ők elírták?
Nekem is ki kell fizetnem, ha égve hagyom éjszakára a lámpát a WC-ben, pedig az is véletlen.
Kötelesek, a Vaterán is így van, h ha leütsz egy terméket, köteles vagy megvenni, illetve ő eladni neked.
Az más tészta, h emiatt senki nem fog polgári peres ügyet indítani, szal ha nem adják neked oda te se fogsz ügyvéddel kolompolni szerintem....
Szerintem amíg nem fizetted ki, addig nem köteles neked elküldeni. Amint viszont kifizetted az árát, létrejött a vásárlási szerződés, onnantól kénytelen eladni neked a terméket.
Én is jártam már így, de csak játékkal. Kifizettem az 1 eurót a 10 eurós játékért és ennyi. Legközelebb már jobban figyeltek.
Nem kötelesek, hivatkozhatnak technikai hibára, tekintve hogy magukat nem akarják megkárosítani, de téged sem károsít meg senki ezzel.
Valamikor volt egyik másik nagyobb áruháznál ilyen hiba, persze azonnal nyomta rá 100 ember e rendeléseket, de kapott mindenki levelet hogy technikai hiba miatt nem érvényes a rendelés.
Na meg lapból, szerintem vicces helyzet, mikor valaki ilyennel veri az asztalt hogy márpedig adják oda a 90 ezres gépet 9 ezerért.
Nos akkor [link]
Egy terméket kötelesek a legalacsonyabb feltüntetett áron eladni. Meg nem tagadhatják a kiszolgálást, akár neten keresztül, akár személyesen történik a vásárlás (bizonyos esetekben kötelező megtagadni, de nem vonatkozik most ide).
Ha ezeknek nem tesznek eleget a NFH-hoz lehet fordulni.
#6 ilyen esetben kötelesek lettek volna eladni, de a technikai hiba okozója (ok nélkül nem kerül egy termék kevesebbe) kártérítési felelősséggel tartozott volna.
"#6 ilyen esetben kötelesek lettek volna eladni, de a technikai hiba okozója (ok nélkül nem kerül egy termék kevesebbe) kártérítési felelősséggel tartozott volna."
Nem kötelesek eladni, ugyanis legtöbbször az üzletszabályzatban leírják, hogy rendszerhiba miatti valós vételártól láthatóan nagy eltérés esetén nem kötelesek a terméket eladni.
Ráadásul, a legtöbb webshop úgy működik, hogy a rendelés visszaigazolás (pontosabban szólva ők is úgy írják hogy "rögzítettük" a kérést) nem jelenti a szerződés létrejöttét, hanem csak azt jelzik vele, hogy beérkezett hozzájuk a kérésed. A szerződés akkor jön létre, ha visszaigazolják hogy a terméket elpostázták, átveheted, vagy épp nincs raktáron stb. Ilyenkor vissza is tudják mondani a hibás árra hivatkozva.
Magyarul ketté kell bontani a kérdező utolsó mondatát.
"Ilyen esetben kötelező nekem eladniuk elírt áron vagy sem,ha már megtörtént a rendelés,fizetés stb...?"
Addig amíg csak megrendelted, addig elutasíthatják, ha már vissza is igazolták, és fizettél, akkor (elvileg) kötelesek azon az áron átadni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!