A híradókban azt mondják, hogy az ajándékokat csupán azért nem lehet visszavenni, mert nem tetszik. Nem úgy van, hogy a vásárlónak 3 napon belül joga van elállni a vásárlástól?
Nem úgy van. Soha nem is volt. Hasonló kérdésben milliószor be lett idézve a törvény, de a városi legenda erősebb.
Nem három munkanapon belül kötelesek kicserélni a terméket ha az HIBÁS, vagy nem működik, azaz rossz. A ruháknál a boltosok saját érdekükben rugalmasabbak szoktak lenni, hiszen pl. ha valaki nem magának vásárol necces lehet a méret vagy pont a szín.
2-es az internetes boltokról szóló részt most sokat idézték a tévében is, te is írtad. Viszont az ÉN emlékeim szerint volt egy szép hosszú "kivéve ha" lista abban a törvényben. Például ha van bemutató terme az adott boltnak ... Lehet azóta változott már.
De azért az is elég súlyos ám egy boltnak amikor valaki egy teherautónyi cuccot visszaküld és a boltos fizeti oda és vissza a szállítást, ami lehet többszöröse a haszonnak ...
"Viszont az ÉN emlékeim szerint volt egy szép hosszú "kivéve ha" lista abban a törvényben. Például ha van bemutató terme az adott boltnak ..."
Akkor rosszul emlékezel. Távollevők között kötött szerződés esetén (az internetes vagy telefonos rendelés az) a vevőnek 8 napon belül indoklás nélküli elállási joga van.
Bizonyos termékcsoportok jelentenek csak kivételt, a karácsonyi ajándékok nem tartoznak tipikusan közéjük. Ha a boltnak van bemutatóterme és/vagy vevőszolgálata és a vevő az on-line megrendelt terméket személyesen ott veszi át, az jelenthet esetleg kivételt. De ha bolt fenntart egy bemutatótermet Ököritófülpösön, az magánügy, ha én a lakcímemre rendelem.
A szállítási költségek ilyen esetben viszont a vevőt terhelik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!