Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Egy hipermarketban vásárolt...

Icsiro kérdése:

Egy hipermarketban vásárolt gép elromlása esetén kinek kell jótállnia a készülékért, ha sem a forgalmazó cég, sem a szervize nem elérhető? Ki téríti meg a káromat?

Figyelt kérdés
A vásárlást követő 4. napon raktam össze, nem működött, visszavinni nem lehetett a 3 napos csereidő miatt, tehát a szervizhez fordultam. A szervizben felvették a telefont, illetve a szerelő vissza is hívott. Megállapodtunk, hogy másnap beviszem a gépet. A telephelyre vittem, de ekkor már nem vették fel a telefont. A telephelyen ügyvédi iroda van. A szerviz címe a jótállási jegyen a város másik felében van. Ma újra hívogattam őket, de nem veszik fel a telefont. Megnéztem, a cég feketelistán van! Mit tehetek?

2013. okt. 16. 12:27
 1/4 anonim ***** válasza:

A károdat a pap téríti meg análba.


Amúgy, ha nem elérhetőek levélben sem, akkor fordulj ügyvédhez és pereljetek! Bíróságon kell elintézni az ilyesmit.

2013. okt. 16. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 szántóvető ***** válasza:
menj vissza a szervizbe többször,ez a legolcsóbb és leggyorsabb megoldás.nem hiszem hogy megszüntetnék a szervizt egyetlen garanciális termék meghibásodása miatt.
2013. okt. 16. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A vásárláskor te az eladóval kerültél jogviszonyba. Mindenekelőtt a csereidő nem 3 nap, hanem 7 nap az elállás (rád nem vonatkozik, mert otthon bontottad ki). Kaptál garanciapapírt, azon rajta kell lenni az eljárásrendnek. Ha a szerviz nem elérhető, reklamálj a hipermarketban. Lehetőleg kellően látványosan (nem hangosan, hanem úgy, hogy sokan lássák, értsék). És légy nyugodt, magabiztos. A törvény őrei nem állnak mögötted, mert nincsenek. Formálisan vannak, de nem intéznek semmit, így még az esetleges jogi határidők is lejárnak.

Manapság az van elintézve, amit magadnak elintézel. Ezért tudnod kell, mikor és hol milyen körültekintéssel érdemes eljárni (vásárolni). Én például, amit a helyszínen nem próbálhatok ki, nem veszek meg. Ennyi.

2013. okt. 16. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
A hipermarketban maximálisan segítőkészek voltak, amikor visszavittem a terméket. Kiderült, hogy még lehetséges a termék visszavétele, tehát visszaadták az árát. Ebben a hipermarketban korábban is nagy segítőkészséggel találkoztam, nem kellett volna pánikba esnem.
2013. okt. 17. 17:01

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!