Garanciába meddig tarthatnak bent egy terméket?
Kérdésem az lenne, hogy van-e valami törvény vagy határozat, hogy egy garanciába visszavitt terméket meddig tarthatnak bent?
Egy laptopról lenne szó ami kb 1 hetes volt vissza vitték már lassan 1 hónapja, de még nem kaptuk vissza, csak annyit h a szervízben van már, de ők se tudják mi baja van...
mennyi ideig tarthatják így bent??
Azt írja a jelenleg hatályos Ptk. 306. §, hogy
"a kijavítást - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni."
Ezt pontosítja a 2003. évi 49. GKM rendelet:
"A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze."
Mit lehet tenni?
A Ptk. szerint eleve kétféle igénnyel fordulhattál hozzájuk: kijavítás, vagy kicserélés. Ők nyilván elsunnyogták utóbbit, de arra tekintettel, hogy neked kezdenek jelentős sérelmet okozni, kérheted inkább a kicserélést, sőt, el is állhatsz a vételtől!!! (=adják vissza a pénzt, marad az övék a hibás laptop)
Ezt lehetőleg írásban, tértis levéllel kellene közölni velük, és nem ártana jogásszal megíratni, mert tapasztalatom szerint ilyen ügyben hajlamosak az ügyfelek rosszul értelmezett jogszabályhelyekre hivatkozni, és ostobaságokkal fenyegetőzni (pl. a fogyasztóvédelmi hatóággal), ez pedig nem sokat segít, csak elmérgesíti a viszonyt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!