Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » 15. 000 forintért vett fiam...

15. 000 forintért vett fiam cipőt, amely több helyen anyagból eredő hiba miatt megsérült, most kaptam az sms-t, hogy nem fogadják el a csere kérelmet, valamelyik nap bemegyünk átvenni a szakvéleményt, mivel tudnék felkészülni a legjobban?

Figyelt kérdés
Nyílván nem fogom annyiban hagyni hogy a saját zsebpénzért vett cipő három hónapig legyen a lábán. A teljes körű garancia még él.
2013. jún. 16. 19:05
 1/6 anonim ***** válasza:

Ez a tervezett elavulás elve. Minden termékbe csúnya szóval élve ez bele van tervezve. Cipőnél gondolom terhelés alapján határozzák meg, hogy mondjuk 500 km-t lehet vele megtenni, utána az anyag fáradásból eredendően tönkremegy. Ezt az 500 km-t levetítik egy átlagos emberre, aki ezt a távot mondjuk 14 hónap alatt teszi meg. A garancia meg csak 12 hónapra szól. Ha jóval a tervezett elavulás előtt mutatja a cipő anyaga a fáradást, akkor jön a tipikus "nem rendeltetésszerű használat miatt bekövetkezett hiba" mondat, erre pedig nem terjed ki a garancia hatásköre. Teljesen mindegy, hogy tényleg így történt, hogy a fiad utcai cipőben állt le maratont futni például, vagy gyártási hiba miatt ment tönkre a cipő, nem terjed ki rá a garancia. Ez ellen sok mindent nem tudsz tenni, bizonyítani nem tudod, hogy a fiad az iskola és az otthon között használta a cipőt, mégis tönkrement.


A tervezett elavulás a gazdasági növekedés kényszere miatt létezik. Ugyanis mindenhol ezt halljuk, hogy a gazdasági mutatók növeléséhez növelni kell a fogyasztást, növelni kell a termelést. De ha tartós termékeket készítenek, akkor nincs fogyasztás, a termelés meg értelmét veszti, hiszen miért vegyenek az emberek új dolgokat, ha a réginek semmi baja sincs?


Gyönyörű példa egy villanykörte, amit 1901-ben csavartak a foglalatába, és 2 évvel ezelőtti hír alapján még működött!

[link]

2013. jún. 16. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Ez így van, csakhogy az ő általuk cipőhöz adott "útmutató"-ban azt írták, hogy az első fél évben az eladónak kell bizonyítania a nem rendeltetésszerű használatot, utána pedig nekünk a rendeltetésszerűt.
2013. jún. 16. 21:11
 3/6 anonim ***** válasza:
Én nem szoktam boltokkal meg eladókkal vitatkozni. Ha elsőre nem cserélik ki, akkor elküldöm az összes dokumentumot, számlát, stb. a fogyasztóvédőknek. Utána már minden bolt a lábát töri, hogy kicserélhesse a cuccot. Persze ez csak akkor működik, ha tényleg hibás az áru és nem ti tettétek tönkre.
2013. jún. 16. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Én cipőre garanciát utoljára 98 ban hallottam.Egyébként sem használatra gyártják manapság,hanem eladásra...
2013. jún. 16. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Tényleg hibás, és a két cipőn legalább 6 különböző helyen. Akkor én is utánanézek a fogyasztóvédelemnek, köszönöm szépen. Egyébként máshol (pl Dechatlonban) szó nélkül eddig kicseréltek mindent.
2013. jún. 16. 22:11
 6/6 A kérdező kommentje:

Amennyiben nincs a termékre jótállás (mint például a lábbelikre) vagy az már eltelt, szavatossági jogokat lehet érvényesíteni.


Ezt az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület honlapjáról másoltam, szóval az első fél évben van.

2013. jún. 16. 22:23

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!