A médiamanipuláció közösség elleni izgatásnak számít?





A hatóság ezzel nem foglalkozik. Mert a média az hatalom.
Több milliárd embernek szerte a világon bemesélik, hogy fogyjon le, ennyi sóval egye a levest, annyi cukrot használjon, nehogy tömeges elhízás jelentkezzen az egész világon. Rakd le a cigit, (minthogy leállítanák a cigaretta gyártását és a dohánygyárakat bezárnák.) És a sok ember sajnos megfogadja a médiamanipuláció hatását. Mert az az igaz, amit a média mondd. És ebből van a baj, mert ezután vagy kiközösítik a kövéreket, vagy kinevetik őket. Nem veszik észre, hogy nekik is van saját magánéletük, és ha kövéren érzik jól magukat, akkor kövérek. Én nem hallgatok a médiára, ha kövér vagyok, ha dohányzom, az nem az ő bajuk.





"Én nem gyűlöletről beszélek, hanem: fogyjál le, meg ilyenek. Csak kevés sóval egyél levest (emlékszem még grammban is mérték), valamint aki a száján hirtelen szedi a levegőt, az hamarabb meghal, elpattanhat a fejében az ütőér. Ezt mind a média mondta."
Ez inkább a tömeges öngyilkosságra való felbujtás kategóriája.





"Nem azért jöttem a világra, hogy a média irányítsa az életemet."
De jó tanácsot azért adhat, nem? A kövérség káros az egészségre, meg a cigi is. De ennyi erővel az orvosokat is lehetne perelni, mert ők is ezt tanácsolják.





"Nem veszik észre, hogy nekik is van saját magánéletük, és ha kövéren érzik jól magukat, akkor kövérek"
Akarsz róla beszélni?





A Médiára külön törvény, a Médiatörvény vonatkozik. Az újságírókat nagyon komoly törvények és nemzetközi egyezmények védik, ugyanis ők az adott országban az esetleges kormány ellensúlya. Röviden az újságírók függetlenségét külön szabályozzák. Például a forrásaikat nekik nem is kell kiadniuk, úgy mint a doktoroknak sem... Sok diktatúra és kevésbé demokratikus vezetés visszaél azzal, hogy a médiát birtokló cégekre befolyással vannak, az újságíró meg azt teszi, amit a főnöke kér tőle... Ha nem tetszik, mehet tudósítani a teknőstojások kikeléséről.
Amúgy a médiát mindenki manipulálja: a vállalatok (sajtóközlemények, sajtótájékoztatók), a politikusok (ellenzék és kormány a különféle féligazságot tartalmazó kijelentéseivel), illetve a társadalmi szervezetek és embercsoportok is (pl. környezetvédelmi szervezetek figyelemfelhívó akciói, amikor direkt olyan extrém dolgokat csinálnak, amiről tudják, hogy bekerül a médiába, vagy az egyszerű diákok, akik lezárják a hidakat és megbénítják a forgalmat, mert tudják, hogy ez hírértékű lesz).
A reklámokról nem is beszéltünk. Sokszor akkor reklámoz egy adott cég egy csatornán, ha a tevékenységét pozitívan beállító hírműsorok, adások is vannak. Nézz csak meg egy szakmai újságot, bármelyiket: fogsz látni sok olyan cikket, ami pont - érdekes módon - kapcsolódik egy reklámhoz. Ezt hívják PR-cikkeknek.
És az internet is médiának minősül már, itt is megy ezerrel a manipuláció, csak másféle formában.
Rezisztens úgy lehetsz a manipulációra, hogy minden oldaláról megnézed a dolgokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!