Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Tescoba visszavittem a hajvasa...

Tescoba visszavittem a hajvasalómat mert az egyik kerámialap félig le van esve róla. Elküldték a szervízbe, ahol semmit sem csináltak vele. Most mennem kellene érte, de így nem akarom elhozni. Kérhetem a cserét, vagy visszafizetést?

Figyelt kérdés
2012. máj. 21. 14:42
 1/7 anonim ***** válasza:
vissza nem fizetnek max levásárolhatod...vidd vissza ha az ő hibájuk persze
2012. máj. 21. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Ha nem tudták megcsinálni, akkor arról papírt írnak. Az alapján a teszkóban kérhetsz cserét vagy a vételárat vissza.

(A visszafizetésnél lehet, hogy makacskodni fognak, ez hagyomány. Nálam a MediaMarkt-ban próbálkoztak, aztán végül csak visszafizették.)

2012. máj. 21. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Az a baj hogy nem is a Tesco javította,hanem a Babylissnek egy szervíze...és úgy küldték vissza a Tesconak hogy hozzá se nyúltak.És most azt várják hogy így hozzam el. :(
2012. máj. 21. 15:08
 4/7 anonim ***** válasza:

Ha ugyanolyan rossz, mint volt, akkor lehet emlegetni a fogyasztóvédelmet. Ha nem hat, akkor keresd is fel őket, minden mást ott elmondanak.


[link]

2012. máj. 21. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Amikor átveszed, akkor ragaszkodj hozzá, hogy kipróbáld ott helyben. Ezt köztelező megtenniük. Amíg nem győződsz meg, hogy megfelelően működik, addig ne írd alá az átvételi elismervényt.
2012. máj. 21. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a segítségeteket!
2012. máj. 21. 19:13
 7/7 anonim ***** válasza:

306. §342 (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult


a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;


b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.


(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.


(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.


(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.


(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.


306/A. §343 A jogosult a választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt köteles a kötelezettnek megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.


Te döntöd el mit kérsz, nem a tesco.

2012. máj. 22. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!