Jogomban áll kártérítést követelni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sok hasonló probléma akad, amivel nem fordulunk bírósághoz, mert nem precedens elvű a jogi rendszerünk, hogy később ez példával szolgálna. Pedig egy próba pert megérne. Miért kéne neked valambe pénzt fektetned, ha azt valaki más hibájából nem tudod hasznosítani???
Kapsz egy szóbeli megrendelést egy munkára és te beszerzed hozzá az alapanyagot a saját pénzedből, a munkát visszamondják. Ki viselje a következményeit? Nagyon sok hasonló példa van. Jó kérdés!!!!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Amennyiben a memóriakártya vásárlásakor a vásárlási szerződés megkötésekor tényező volt az, hogy a memóriakártya vásárlása csak akkor történik meg, ha az x. típusazonosítójú MP3 lejátszóban működni fog, akkor természetesen a szerződés nem teljesülése okán jogosult vagy arra, hogy a terméket visszavásárolják.
Amennyiben bementél és vásároltál egy memóriakártyát, kifizetted, majd távoztál, akkor semmi jogalapod nem volt. Az üzlet mindent teljesített, a terméket megnézhetted - igény esetén sokszor még ki is próbálhatod -, a termék azt tudja, amit ráírtak, az, hogy neked nincs már rá szükséged az nem az üzlet hibája, így értelemszerűen hülyeség lenne "kártérítést" fizetnie, hiszen ő teljesen jogszerűen járt el.
Esetleg - ez már az üzlet "extra szolgáltatása" - visszaviheted, és vehetsz az árából mást az üzletben. De pénzvisszatérítésre bizonyára nem lesz lehetőség. De ez sem "kártérítés" okán, hanem azért, mert hűderendes az üzlet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Kapsz egy szóbeli megrendelést egy munkára és te beszerzed hozzá az alapanyagot a saját pénzedből, a munkát visszamondják. Ki viselje a következményeit?"
Erre pedig csak annyit, hogy amennyiben írásbeli a megrendelés, akkor is a szerződés szabályozza, hogy kinek a "felelőssége".
Amennyiben a szerződés szankció nélküli bontást tesz lehetővé, akkor nem sok tennivaló van, a kockázat a kivitelezőnél van. Ha van bontási szankció, akkor a szankciót viseli a megrendelő, a kivitelezőé minden további kockázat.
A VÁLLALKOZÁS, a VÁLLALKOZÓ szó önmagában is azt jelenti, hogy "valamire vállalkozni", ez pedig kockázatot jelent. Ilyenkor kell olyan szerződést kötni, hogy anyagvásárlásra, és annak beépítésére, ekkor az anyag megvásárlását követően az anyag tulajdonjoga is átszáll a megrendelőre - ha kifizette, vagy ha ezt másképp szabályozták - tehát nem igazán kell ilyenen fejet fájdítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!