Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » A magyar fogyasztóvédelmi...

A magyar fogyasztóvédelmi szabályozás szerint köteles-e egy Magyarországon működő webshop telefonos ügyfélszolgálati elérhetőséget biztosítani, vagy elegendő, ha írásos ügyfélszolgálati lehetőséget (például e-mailt) nyújt?

Figyelt kérdés
Kizárólag a magyar jogi szabályozás érdekel, nem az egyes webshopok gyakorlata. A kérdés onnan jött, hogy több magyar székhelyű webshopnál is előfordul, hogy valamilyen indokkal nem működik a telefonos ügyfélszolgálatuk, vagy nem veszik fel, vagy nem kapcsolható az elérhetőségben megadott szám. Példát szándékosan nem írok, mert nem egyes webshopok gyakorlatára vagyok kíváncsi, hanem a magyar fogyasztóvédelmi szabályozásra, hogy büntethető-e olyan webshop, amely ügyfélszolgálata telefonon nem, de írásban elérhető?
ma 17:15
 1/2 anonim ***** válasza:

Nem.

[link]

ma 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Nem kötelező telefonos ügyfélszolgálatot működtetni, viszont ha működtetnek, annak a meghatározottak szerint kell működnie. Ennek szabályai a fogyasztóvédelmi törvényben vannak meghatározva. Nem kötelező 0-24 működtetniük, de pl. nem lehet emelt díjas telefonszám sem. De az ügyfélszolgálati rész alatt le van írva minden.

Sajnos sok helyen említ "egyéb" törvényeket a szöveg, de azt nem tudom hogy milyen más törvényekben szabályozzák az ügyfélszolgálatok működését. Ha ezeket az egyéb törvényeket valaki ismeri és tudja linkelni, azt én is megköszönöm.

ma 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!