Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Fel lehet jelenteni egy boltot?

Fel lehet jelenteni egy boltot?

Figyelt kérdés

Ugye van ez a palack visszaváltás. A papíron amit ki ad a gép le van írva, hogy kifizetik az árát vagy le lehet vásárolni. De nálunk a boltban csak levásárolni lehet, nem adnak pénzt, visszajárót sem.

Fel lehet, illetve ha igen,hol lehet feljelentést tenni?


ma 17:14
 1/4 anonim ***** válasza:
59%
Persze, kettőt is.
ma 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Ez nem rendőrségi ügy, neked egy szolgáltatással van problémád. Ilyenkor a bolt ügyfélszolgálatán panaszt kell tenni, amiben kéred hogy fizessék ki a neked járó pénzt (már ha valóban ki kell fizetniük, én nem tudom pontosan hogyan kéne működnie), amire van 30 napjuk reagálni. Ha pozitív választ kapsz, vized a pénzed és kész, ha negatívat, akkor békéltető testülethez vagy fogyasztóvédelemhez fordulsz ahol megvizsgálják az ügyet és ha történt szabálysértés, kötelezik a boltot hogy fizesse ki a neked járó összeget.
ma 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Ez nem egyedi eset, a bolt abszolút nem fizet érte pedig világosan rajta van a papíron, hogy levásárolható vagy kifizetik.

Nyilván nem rendőrségre gondoltam, hanem hogy van e olyan szervezet ami ilyesmivel foglalkozik.

ma 17:31
 4/4 anonim ***** válasza:

[link]

Ez a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete, itt van email címük is, én arra írtam már többször is ha valamilyen szolgáltatással problémám volt. Leírod nekik hogy pontosan hol, melyik üzlettel van problémád, hogy pontosan mi a probléma, hogy rendszeresen előfordul és tanácsot kérsz tőlük. Emeld ki, hogy még semmilyen lépést nem tettél, az elinduláshoz kérsz segítséget és segíteni fognak.

Nekem amikor írtam nekik napokon belül válaszoltak és kaptam egy részletes jogi indoklást jogszabályhelyekkel, amikre a fogyasztóvédelemnek hivatkozhattam és az érintett cég adatait is kikeresték nekem, szóval segítőkészek voltak. Abban is biztos segítenek hogy a panaszodat hogyan érdemes megírni, mert biztos vagyok benne hogy ez lesz az első lépés. A fogyasztóvédelemhez nem fordulhatsz azonnal, a törvény leírja, hogy először mindig az érintett féllel kell megpróbálni megegyezni és csak akkor viheted tovább az ügyedet ha a kettőtök közötti megállapodás nem volt sikeres.

Tehát ahogy korábban írtam, először panaszt kell tenned a bolt email címére, vagy akár személyesen (utóbbi esetében kérd hogy elolvashasd a jegyzőkönyvet hogy tényleg az szerepe-e benne amit elmondtál) és majd utána eldől hogy elismerik-e a hibát vagy sem. Akkor kell tovább vinned, ha nem ismerik el, egyébként nem kell belőle hivatalos ügyet csinálni és nincs is szükség rá.

ma 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!