Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Tapasztalataitok szerint...

Tapasztalataitok szerint jogos, hogy vizsgálat alá veszik az ételfutár cégeket?

Figyelt kérdés
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutároknál – közölte a tárca az MTI-hez eljuttatott közleményében. A közleményben hangsúlyozták, hogy az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma. A jelzett problémák valamennyi nagyobb ételkihordó céget érintik, többek között a Woltot, valamint a Foodorát is. Jelentősebb problémaként fogalmazódott meg több esetben is, hogy az ígért kiszállítási határidőnél jelentősen később érkeznek meg az ételek, az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás, illetve, hogy a kiszállítás nem megfelelő. A Minisztérium ezekre a panaszokra tekintettel, a fogyasztók védelme érdekében rendkívüli vizsgálatot rendelt el ezeknél a vállalkozásoknál.
nov. 4. 13:47
A kérdező szavazást indított:
Igen
Nem
15 szavazat
 1/7 anonim ***** válasza:
28%
Én nem értem, amúgy döglődnek a futárcégek és a futárok a rengeteg adófizetés miatt, pont emiatt esik a színvonal is.
nov. 4. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Törvény szabályozza a hatóságok feladatait, jogköreit, eljárás jogait.

Ennek a kérdésnek ezért nincs értelme.


A “legolcsóbb” élelmiszerbolt hálózat házhoz is szállít . Egyszer rendeltem, és romlott árura volt cserélve a margarinom. Soha többet!

Nem saját, hanem velük szerződő szállítói vannak.


Aztán én biztos nem fogok rendelni sem pizzát, sem egyebet, mert egyszer voltam jelen, amikor a pasas, aki adagolta, cdomagolta, kijött a wc-fülkéből(❗️‼️), és nem mosott kezet, úgy ment tovább adagolni.

Anyád!-gondoltam.

nov. 4. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
1. Gondolod, hogy az a rengeteg külföldi futár, aki ezeknek szállít (a plázák környékén szinte csak ázsiai futárokat látni) fizetnek rendesen adót?
nov. 4. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Jogos, mivel egyre több a futárok között a betolakodó, akik kb. azt sem tudják, milyen országban vannak, a címekről pláne fogalmuk sincs, cserébe közveszélyesen közlekednek.
nov. 4. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
56%

Van néhány gyakorlat, aminek örülnék, ha utána mennének a hatóságnál pl.:


1. Semmiféle garanciát, vagy kompenzációs metódust nem tartanak fent arra az esetre, ha a kiszállítási idő túllépi az ígértet. Eleve az, hogy ez mégcsak nem is "ígért" idő, amit felszoktak tüntetni, hanem egy ellenőrizhetetlen, alig megújuló átlag becsült idő. Felőlem maradhat ez, de az, hogy az ÁSZF-ben csak 3 órányi késés után írnak elő kompenzációs lehetőséget, az egyértelműen pofátlan.

2. Mostanság néhány bolt rákapott arra, hogy automatikusan italt raknak a rendelés mellé +500-600 Ft értékben. Csak azt akarom megvásárolni, amire én rákattintottam, miképp a boltban is csak azután fizetek, amit én vettem le a polcról és tettem a kosaramba.


Ami pedig az étel minőségét, hőmérsékletét stb. illeti... ez esetleg néhány szélsőséges esettől eltekintve nem fogyasztóvédelmi kategória. Pocsékul szolgáltatni mindenkinek joga van, értelemszerűen az ezzeljáró ügyfélvesztési kockázattal. Azt is elfogadom, hogy ez legtöbb esetben nem is feltétlenül a futáron múlik, hanem az éttermeken, de ez megintcsak a futárcég dolga eldönteni, hogy hálózatában tartja-e azokat a partnereket, akik folyamatosan megakasztják a működését.

nov. 4. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
56%
Mindenképp jogos!
nov. 4. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
56%
Az egész rendszert olyra kéne gondolni és átalakítani.
nov. 4. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!