Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Az elállási jog hányszor...

Az elállási jog hányszor érvényesíthető? Erre van külön utalás, bármilyen megemlítés?

Figyelt kérdés

Van egy termék, aminek van egy bizonyos "hibája". Beszéltem az eladó céggel, partnerek a visszavételében, semmi probléma. Indokolnom sem kellene. Értik a problémát, mielőtt elküldik nekem megnézik normálisan működik-e.


1, Ideadják az árát, rendelnek egy másikat remélve, hogy nem lesz vele ilyesmi.

2, Nem kérem vissza az árát, megrendelik és hátha annak nem lesz ilyen baja


Nem tudom, hogy a második esetben nem ketyeg-e ugyanúgy az elállási jog vagy sem. Tehát már túl leszünk a 14 napon (akár bőven több rendeléssel) és mondhatják azt, hogy lejárt az elállási jogom. Lehet ez csak fantazmagória a részemről és ilyen nem létezik, de szeretném tudni mi is a helyzet.



febr. 29. 12:57
 1/4 anonim ***** válasza:
Úgy tudom, hogy az új terméknél újraindul az elállási határidő feltéve, ha azt is megrendeled a webshopból. Csere esetén ebben nem vagyok biztos. Velük kell egyeztetni, hogy ha cserében egyeztetek meg, akkor azt is cserélik-e, ha hibás. Más kérdés, hogy megéri-e olyan terméket használni, aminek már a második cseredarabja is hibás. Attól is függ az egész, hogy milyen hibáról van szó. Emiatt használhatatlan a termék, vagy egy olyan valami, ami belefér egy gyártó által megadott hibaszázalékba. Például a kijelző pixelhiba ilyen. A gyártók többsége csak bizonyos számú pixelhiba esetén tekinti hibásnak a terméket és emiatt a kereskedők jó része is. Ilyenkor lehet kérni árkompenzációt, ami vagy elegendő mértékű, vagy nem. Vagy átveszed a terméket és egyeztesz a márkaszervizzel, hátha segítenek, egy részük segít ilyen esetben. A lényeg, hogy sok múlik a körülményeken is és annál többet én sem tudok, mint amiket leírtál.
febr. 29. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
42%

Ha a hiba ismeretében vásárolod meg, nem érvényes a hibára való hivatkozás.

Minden alap esetben viszont, interneten való rendelés után a 14 napon belül semminemü plusz aláírás, igazolás kérése az eladó részéről hogy miért nem kell a termék TILOS.

A csere és egyeztetés ilyenformán az eladó felelősségének a hárítása.

Bár nem tiszta a történet a leírásod alapján...

febr. 29. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Mivel indokoltad hogy miért küldöd vissza ezért nem kötelesek az ellátást érvényesíteni, hanem helyette kijavitják a hibát és visszaküldik azt. Tehát a garancia érvényesül. Elallasnál nem szabad indokolni, mert magad alatt vágod a fát.
febr. 29. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

#1: Újra akarom rendelni webshopból természetesen. Az újbóli elállás miatt, de remélem nem lesz rá szükség. Kibonton futár előtt (egyébként eladó külön javasolja minden terméknél), és ellenőrzöm. Már tudom mit keressek egyértelmű lesz.


#2: Nem tudhattam a hibáról, nem láttam a terméket előtte. Kibontás után derült ki. Gondolj arra, mintha leöntötték volna valamivel, szennyeződés a probléma. És látszott, hogy nem friss dolog.


#3: Megértőek voltak, magam viszem el nekik, személyesen. Tudom, hogy nem kell indokolni, de volt már ilyen ezzel a termékkel, annak is kicserélték, de csak egyetlen egy ilyen panaszt találtam pedig sokat keresgéltem. És a férfi az eladó egyből mondta, hogy egyszer volt ilyen. Nem tagadta tehát, nem próbált hárítani.

márc. 1. 06:28

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!