Az nem törvénysértő, hogy a DIGI Kft. sosem válaszol az ügyfél e-mailjeimre? Hol lehet őket feljelenteni és milyen büntetést kaphatnak?
Akkor pl. a Magyar Posta miért írja mindig z automatikus válaszlevelében a panaszlevelimre, hogy a törvényileg adott 30 napos határidőn belül válaszolnak???
Szeretném, ha bűnhődnének!
Ez így is van.
Minden vállalkozás köteles a vonatkozó jogszabályban meghatározott határidőn belül érdemben megválaszolni a hozzá érkező fogyasztói panaszokat. A válaszadási határidő a vállalkozás tevékenységétől függően 15 vagy 30 nap lehet.
A 30 napos válaszadási határidő természetesen valamennyi vállalkozást köti.
évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (Fgytv.)
17/A. § (6) Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
Ez alól kivételt képeznek a közszolgáltatási tevékenységet végző vállalkozások, amelyek esetében 15 napra rövidül a válaszadási határidő.
Fgytv.
17/B. § (5) A 17/A. §-tól eltérően az ügyfélszolgálat minden esetben köteles a vállalkozás panasszal kapcsolatos álláspontját és intézkedéseit indokolással ellátva írásba foglalni, és a fogyasztónak a panasz beérkezését követő tizenöt napon belül megküldeni, kivéve, ha a fogyasztó panaszát szóban közli és a vállalkozás az abban foglaltaknak nyomban eleget tesz. A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a vállalkozás mellőzheti.
(6) Az (5) bekezdés szerinti válaszadási határidő helyszíni vizsgálat vagy valamely hatóság megkeresésének szükségessége esetén egy alkalommal legfeljebb tizenöt nappal meghosszabbítható. A válaszadási határidő meghosszabbításáról és annak indokáról a fogyasztót írásban, a válaszadási határidő letelte előtt tájékoztatni kell.
Amennyiben az érintett vállalkozás a rá vonatkozó válaszadási határidőt elmulasztotta, úgy a lakóhelyed szerinti megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán tehetsz panaszt annak érdekében, hogy az esetet kivizsgálják, jogsértés megállapítása esetén pedig kiszabásra kerüljön a megfelelő szankció.
1. ezt NEM a Mészáros vette meg
2. a románok idejében is ugyanúgy sz.tak az emailekre, érdemben csak telefonon vagy személyesen lehetett bármit elintézni
amúgy NMHHnál tehetsz bejelentést
Köszönöm az érdemi választ #6-nak.
#7 de igen, olvass utána: 4ig Mészáros cége, DIGI-t és Vodát is felvásárolták, tervben is van az összevonásuk...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!