Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Van értelme békéltető testület...

Van értelme békéltető testülethez fordulni?

Figyelt kérdés

Félig-meddig állami cég, Díjnet. Befizettem egy számlát, banki hiba miatt kétszer is, de ők ezt az elmondásuk szerint egyszer sem látják. Felhívtam a bankot, miután ezer meg egy helyről elküldtek, mert lassan ott tartottunk, hogy ez senkinek sem a hatásköre. Mindeközben a befizetési határidő ketyeg, úgy, hogy még egyszer mondom: be van fizetve a számla. Emailben tagadják, hogy megérkezett hozzájuk a pénz, ami teljességgel lehetetlen. Azt nem vagyok hajlandó elhinni, hogy egy ekkora állami mamutnál nincsen egy darab könyvelő sem, aki rá tudna nézni közvetlenül a bankszámlákra, és aki látná, hogy megérkezett hozzájuk az általam említett, és BANKI BIZONYLATTAL BIZONYÍTOTT pénz, amit elutaltam. A tranzakció azonosítószáma, a másodpercre pontos időpont vagy az összeg alapján is 3 perc alatt ki lehet keresni egyszerű magánszemélyként is, nemhogy egy ekkora cégnél - úgyhogy egész biztos vagyok benne, hogy csak az akarat hiányzik hozzá.


A legkevésbé sem segítőkészek, én pedig úgy néz ki, körülbelül húszezer forintot adományoztam a Díjnetnek, és ha nem akarom, hogy még a gázszolgáltató is hátralékot számoljon fel nekem, kénytelen leszek harmadjára is befizetni a számlát. Az egészen biztos, hogy amint vége ennek a kálváriának, megszüntetem a regisztrációmat az oldalon, de ami lényegesebb: ha én békéltető testületig viszem a dolgot, van esély, hogy visszakapjam a pénzemet is? Tudom, hogy egyes helyeken elég csak kimondani ezt a két szót, hirtelen csak megtalálnak minden szükséges dokumentumot, de itt fontos kulcsmozzanat, hogy állami tulajdonú, legalábbis állami érdekkörbe tartozó cégről van szó.


A másik pedig az, hogy megérné ezért ügyvédet fogadni vajon, ha se a fogyasztóvédelmi beírás, se a békéltető testület nem segít? Ugye itt "csak" 20000 Ft a tét, viszont nekem (mint minden más magánszemélynek) az nagy összeg, és ha van is olyan szerv, amelyiknek szívesen adakoznék, az biztos, hogy nem ez... Mekkora lehetne a perköltsége egy ilyen ügynek és mekkora eséllyel nyerném meg? Ugye a befizetést igazoló számlakivonat megvan, viszont állami a cég.



#Díjnet
2023. aug. 30. 06:30
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

Epapir.gov.hu-n írjál hivatalos levelet a közműszolgáltatónak arról, hogy befizetett a havi díjat kétszer is, mellékeld hozzá a bizonylatokat, igényeld hogy a túlfizetésed számolják be a következő havi díj(ak)ba.


Ennyi!


epapir.gov.hu

2023. aug. 30. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm, ez nem rossz ötlet! Viszont pontosítom, avagy bonyolítom a helyzetet egy kicsit. A pénz ugyanis nem nálam van, de nem is a gázszolgáltatónál, hanem harmadik félnél, a Díjbeszedő Holding részét képező Díjnet Zrt.-nél. Elküldtem nekik, bár nem hivatalos levélként, hanem emailes formában a számlabizonylatokat, de ugye most az a baj, hogy ők bizony cseppet sem hibásak a témában, kizárólag kis részben a bank, és úgy 90%-ban a Díjnet, akik nem hajlandók utánanézni, hogy tényleg ott van-e a számlájukon a pénz. Persze lehetne olyat is játszani, hogy majd ők lerendezik egymás közt, de két állami szolgáltató majd pont egymással intézzen el egy ügyet? Sajnos nem bízom ebben... Meg fogom próbálni azt is, amit te írtál, de azért a kérdés címében foglaltra is érdekelne egy reális(!) válasz, biztos, ami biztos alapon.
2023. aug. 30. 07:12
 3/16 anonim ***** válasza:

Van rá egyértelmű bizonyíték, hogy a Díjnet nem utalt a gázszolgáltatónak?

Ha gázszolgáltató csak általános hátralékba figyelmeztető levelet küldött , akkor írd meg gázszolgáltatónak e-papíron hogy fizettél, és az erre való válasz lesz az egyértelmű bizonyíték.


Ha gázszolgáltatótól már van egyértelmű bizonyíték, hogy a pénzt nem kapták meg, akkor nekik utalj.

A Díjnetnél indíts panasz eljárást, ezt máshogy kell kivizsgálni, mint ha csak ügyfélszolgálatosuknak panaszkodsz.


[link]

2023. aug. 30. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
Bizonyítéknak számít az az email, amiben leírták, hogy ők nem kapták meg az utalást? Mert ha igen, akkor tulajdonképpen van! Még nincs hátralékról szóló felszólítás, mert holnap jár le a határidő, de nyilván lesz ennek megfelelően. Még tegnap küldtem egy másik emailt a Díjnetnek, arra várom a választ. Egyelőre pontosan az a terv, amit felvázoltál te is: őket megkerülve közvetlenül az MVM-nek fizetek még egyszer, a Díjnetnél meg kimondottan panaszt indítok attól függően, hogy mit reagálnak a levélre. Remélem, még ma tudok jelentkezni a fejleményekkel, és persze ismét köszönöm!
2023. aug. 30. 07:42
 5/16 anonim ***** válasza:

Ez esetben én az alábbit tenném:

1) Gázszolgáltatónak e-papir.gov.hu-s levél arról, hogy korábban e-mailben azt a tájékoztatást adták, hogy nem érkezett meg az utalásod, tudomásod van arról, hogy bank/díjnet hiba volt, tájékoztassanak arról, hogy azóta mennyi utalást kaptak, ha túlfizetés is volt, akkor azt következő havi számlá(k) összegét csökkentsék azzal.


2) Díjnet panasz csak akkor kell, ha gázszolgáltató nem kapta meg az utalást, ez esetben panaszodhoz csatolt a gázszolgáltatótól e-papir.gov.hu-n kapott válaszlevelet, ez elektronikusan aláírt Pp. szerint teljes bizonyító erőjű.

2023. aug. 30. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

Nem egyszer kaptam mar fenyegetőző levelet, hogy a pénzt átutalták, csatolták a bizonylatot


Az esetek nagy százalékában kiderül, hogy rossz számla számra utaltak,

Neha csak rossz befizetési azonosító került rá vagy semmilyen azonosító nincs az utaláson ezért egy holding számlára kerül.


Ha a bank adatok jól vannak megadva, az azonosító jól szerepel rajta, akkor érdemes egy felsőbb vezetőt kérni és tisztázni vele, mert akkor a pénz ott van náluk.

2023. aug. 30. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

@5

Ez gyakorlatilag az, amiben mi is gondolkodtunk az #1/#3 válaszadóval. Ami nem baj, tulajdonképpen megerősíted az eddigieket, köszönöm!


@6

Eddig pedig ez a válasz is nagyon jó nyomon jár, ugyanis egy apróságot kihagytam, amit te megfejtettél enélkül is: hibásnak jelezte a rendszer a fizetést egymás után 4 alkalommal is, viszont mégis levonta kétszer. Nem manuális utalás volt, hanem Simple-ös fizetés egyébként, ami viszont Simple-ös azonosítót nem kapott a hiba miatt. Viszont mivel elküldtem a befizetést igazoló kivonatot, így egyértelműen meg kell találniuk a pénzt, hacsak nem egy másik számlaszámra ment el az utalás (bár hogy ez hogyan történhetne, azt nem teljesen értem). Ellenben mivel egy cég, így azon a számlán is észre kell venniük, máskülönben ez olyan, mintha a jobb zsebemben lenne a pénztárcám, viszont én a balban keresném, és nem lennék hajlandó megnézni a jobban, így azt mondanám teljes önbizalommal, hogy ellopták/elhagytam...

2023. aug. 30. 10:08
 8/16 A kérdező kommentje:

Az MVM Next ebben most nem ludas egyáltalán. Fájó szívvel, de harmadjára is kénytelen voltam befizetni a számlát, inkább, mint hogy tartozásom legyen feléjük. Ugyanakkor értesítettem őket is az ügyről, nekik is átküldtem a fizetést igazoló számlakivonatokat, a Díjnet teljes közönye és ügyfélellenes hozzáállása miatt pedig panaszlevelet írtam. Ugyanis nonszensz, hogy nem találják az utalást és nem hajlandók elfogadni hivatalos dokumentumokat!!! a befizetések tényéről - persze, hogy nem találják, ha utána se néznek, abban pedig 100%-ig biztos vagyok, hogy egyikük se telefonált rá a bankjukra, hogy utánanézzen, tényleg megérkezett-e hozzájuk a pénz és csak ők nem akarják látni, ha pedig nem, akkor hol akadt el. Az pedig külön nonszensz, hogy ne lenne egyetlen könyvelő sem az egész cégnél, amelyik közvetlenül rálát a bankszámlákra és azokkal foglalkozik.


Egy biztos, az összes regisztrált számlakibocsájtómat töröltem a rendszerből, soha többet nem akarok hallani erről a bagázsról. Mármint azt követően, hogy visszautalták a pénzemet, vagy továbbították a gázszolgáltató felé.

2023. aug. 30. 12:35
 9/16 anonim ***** válasza:

ooooooo, a kártyás fizetés még rosszabb nálunk.

Sokszor nem jelenik meg a rendszerben, (főleg az ilyen többszöri próbálkozás esetén) de egyszerű rákeresni: csak a kártya utolsó 4 számjegye es a datum kell. Viszont amig a tranzakció státusza "pending" addig nem tudjuk manuálisan lekönyvelni, ezt meg kell várni az ügyfélnek.

2023. aug. 30. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:
Ez több mint egy hete volt. Én azt hittem az elején, hogy amíg "könyvelés alatt" státuszban van, bármikor rájöhet a rendszer, hogy "hoppá, hát ez nem is létező tranzakció, vissza a feladóhoz". De nem, le lett könyvelve mindkettő, és egyértelműen meg is érkezett hozzájuk. Pontosan arról beszélek tehát, amiről te is: a hivatalos dokumentumok alapján pár kattintás megtalálniuk... már, ugye, ha megvan bennük a hajlandóság, ami hát nincsen. Ha pedig nem tudnak rákeresni szűrés alapján (amit kétlek, de éljünk az ártatlanság vélelmével), akkor is ott van feketén-fehéren az utalás másodpercre pontos ideje, ami alapján főleg egyértelmű. Ha pedig mégsem, akkor felhívják a bankjukat, ahogyan tettem én is, és akik közölték, hogy az én oldalamon beteljesült a tranzakció. Ez is 100%-ig biztos vagyok abban, hogy elmaradt.
2023. aug. 30. 12:46
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!