Csalás áldozatai lettünk, van esély a pénz visszaszerzésére?
Sziasztok!
Néhány hónappal ezelőtt jártunk úgy, hogy egyik este érkezett három push-up notification a telefonomon, hogy a számlámról elutaltak 3x több millió forintot. Először nem értettük mi történt, azonnal letiltottuk a bankszámlám, és másnap megtettük a feljelentést.Mint szépen lassan kiderült a babaváró hitel felvételekor a párom mivel adóstársá vált így hozzáférést kapott a bankszámlámhoz. Amikor Vinteden szeretett volna eladni tárgyakat, körülbelül 5 valóban Vintedes email közé érkezett egy, ami hamis email volt, de mivel úgy volt formázva mint egy rendes email rákattintott, és a telefonjára kártevő szofter települt, aminek segítségével (a telefonját megfertőző személy) képes volt elutalni 2 perc leforgása alatt a több milliós összeget, ami az bankszámlámon volt.
Ezóta már néhány hónap eltelt, mi egy kérést intéztünk az OTP Bank felé, melyben arra kértük őket hogy a pénzt próbálják meg visszafordítani, amennyiben pedig ez nem lehetséges akkor az összeget térítsék meg, ugyanis véleményünk szerint súlyos gondatlanság nem történt, és egy darab rossz gombra kattintás nem lenne elegendő indok arra, hogy valaki egy teljesen idegen számlaszámra elutalja a teljes megtakarításunkat úgy, hogy a párom sohasem utalt még az én számlámról, pláne nem ekkora összeget, pláne nem darabokban, pláne nem kamu kedvezményezett nevekre, ráadásul egy emailt is kaptunk a banktól az utalás után, hogy már korábban felfüggesztették a fiókunkat(ami mint kiderült, egy UTC probléma volt csak).
A bank közölte, hogy banki hiba nem történt, így jártatok. A rendőrségnél megtettünk minden szükséges lépést, de annak az esélye hogy ők elkapják a tettest szinte nulla.
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy valamelyikőtök járt már így? Ha igen, ti hogyan tudtátok a banktól visszaszerezni a pénzeteket? Holnap megyünk ügyvédhez, de kíváncsi lennék, hátha valaki sikerrel járt hasonló esetben.
A Revolut nem magyar (tudtommal orosz) cég, kérdező!
Ráadásul még csak nem is pénzintézet, hanem un. utalásközvetítő vállalkozás.
Innentől kezdve, az, hogy kinek, milyen esetben ellenőrzik az utalás "komolyságát", az az üzletpolitikájuk része, amit úgy alakítanak ki, ahogy akarnak.
Egy magyar pénzintézetnél más a helyzet.
Vannak törvények. És van az üzletszabályzat (aszf), ami a törvényekhez igazodik.
Ezt elfogadod, amikor számlát nyitsz náluk. Mint ahogy tetted az OTP esetében is.
Az adatvédelem egy központi kérdés, melynek a része az adataid megvédése, amennyiben a bank hálózatán keresztül próbálnák kideríteni az adatadat.
De a személyedet célzó adathalász szoftverek ellen már nem véd a bank.
Az meg, hogy "szokatlan" a pénzmozgás, nem lehet - sem jogi, sem szakmai - érv egy pénzintézet esetében az utalás valódiságának az ellenőrzésére.
(ugyanakkor a Revolut pl. jelezheti, mert Ő jogosult máshogy gondolkodni, lévén nem pénzintézet)
Röviden tömören NEM. Ezt mondja az összes válaszoló és valószínűleg te is tisztában vagy vele.
Kár belemenni a technikai részletekbe, itt ti (a párod) hibáztatok.
A pénz meg elúszott.
Ennyi.
Kérddező!
"A Revolout egy neobank."
Hát ez az.
A Neobank egy nem hivatalos, nem teljes értékű bank, hanem egy olyan pénzügyi vállalkozás, ami online tranzakciókat nyújt, és kizárólag fizetési műveletek közvetítésére szakosodott.
"Ugyanúgy bankkártyával rendelkezel, mobilalkalmazással, ugyanúgy mindent tehetsz, mint az OTPnál és még sokkal többet is."
Egy f@szt. Pont itt van a lényeg, hogy nem pénzintézet, tehát nem is lehetnek ugyanolyan szolgáltatásai, mint egy valódi banknak.
"De a kérdés nem ezekre irányult."
Te példálóztál elsőnek a Revolut - al, mester.
Igazad van, nem kellett volna ezzel példálóznom. :)
Mindenesetre te melyik banknál jártál így? Milyen módszereket tettél meg a pénzed visszaszerzése érdekében, amikor eljutottál oda, hogy hát ez nem jött össze?
Egyiknél se.
Ügyész vagyok...gazdasági -pénzügyi búncselekményekkel foglalkozom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!