Mégsem kötelező a kártyás fizetés minden online pénztárgéppel rendelkező helyen?
2023 van, 2021 óta kötelező minden helyen biztosítani, a digitális fizetést ahol online pénztárgép van (elméletileg minden pénztárgép online, hiszen be kell drótozni a navhoz).
Ennek ellenére, még mindig rengeteg hely van ahol megy a "csak készpénzt fogadunk el" mantra. Ezek a helyeken miért nem lehet kártyával fizetni? (van pénztárgép, boltokról van szó)
1, lexarom igazándiból, egyszerűen nem vásárolok ott... csak úgy feltűnt.
Nálam sosincs 1-2000Ft-nál több készpénz, így amikor bemegyek egy helyre, ahol nincs egyértelműen kiírva, hogy lehet kártyával fizetni, akkor rákérdezek, ha nemleges választ kapok, egyszerűen otthagyom a francba.
Nem kötelező a KÁRTYÁS fizetés.
KÉSZPÉNZMENTES fizetési módot szükséges biztosítani.
Ennek megfelel az azonnali átutalás lehetősége is.
"Azonnali átutalás: a legfeljebb 10 millió forintos, elektronikus úton indított egyedi belföldi átutalások az év minden napján, 0-24 óráig, 5 másodperc alatt teljesülnek.
Az Azonnali átutalás újdonsága, hogy a bonyolult számlaszámokat is elfelejthetjük: ezentúl számlaszám helyett akár egy előre regisztrált e-mail címet, vagy telefonszámot is megadhatunk azonosítóként. Az azonnali fizetés maga a „készpénz nélküli készpénz”, hiszen kényelmes és versenyképes alternatívája a készpénzes fizetésnek."
Tehát a mobil bankodból a kereskedő által megadott számlaszámra, de akár e-mail címre, telefonszámra utalod az összeget, és 5 mp alatt teljesül.
Ezt pedig biztosítják a kártyaterminál nélküli kereskedők is.
Digitális fizetést kötelező elfogadni, nem kártyást!
Viszont ha te kártyával akarsz fizetni, akkor én úgy döntök, hogy neked nem eladó semmi.
Készpénzmentes / digitális fizetési módot köteles biztosítani minden olyan értékesítési hely, amely egyébként online kasszát köteles üzemeltetni. Hogy ezt terminállal oldja meg vagy kiteszi a számlaszámot hogy akkor ide lehet utalni, 10 mp alatt úgyis átmegy a GIRO-AFR rendszeren (10 M Ft alatt, márpedig boltokban ennél nagyobb értékben nem hiszem hogy tömegével vásárolnának manapság, bár ilyen infláció mellett...) és ott helyben visszaigazolják az utalást, az a kereskedőre van bízva. Szerintem a PayPal, Revolut, egyéb fintech megoldások is simán teljesítik a jogszabályi előírást, itt a kereskedő jól felfogott érdeke, hogy olyat fogadjon el, amit tényleg visszaigazolnak.
Mellesleg az MNB - ritka pillanatok egyike - valóban okosságot javasol amikor kongatja a hangot és csomagáras elszámolást szeretne a bankok részéről. Nonszensz szerintem is, hogy egy terminál üzemeltetése során forgalomarányos annak a díja, holott azt a terminált havi 1 tranzakció és óránként 60 tranzakció esetén is tökugyanannyi üzemeltetni (esetleg az adatkommunikáció ára térhet el, ha valami korlátos adatcsomag van mögötte). A bankoknak azt kéne kiszámolni, hogy ok, van kihelyezve 10.000 terminálom, ezt havonta üzemeltetni 10 M Ft, de keresni is akarok rajta, legyen akkor 1200 Ft/hó/terminál. Nem a pontos árakat akarom megmondani, csak az árképzési logika így sokkal egyszerűbb lehetne szerintem nekik is (fixen tervezhető bevétel) és a kereskedőknek is (fixen tervezhető kiadás). De hát ez úgy látszik nem az az ország...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!