Köteles-e az eladó kicserélni a garanciális, javíthatatlan terméket, ha van neki, de közben az ára már felment?
A szitu a következő: Vásároltam egy webáruházból egy mobil merevlemezt, ami két nap után tönkrement. Visszaküldtem, majd megállapították, hogy javíthatatlan, levásárolhatom, vagy visszakaphatom a termék árát, természetesen szállítási költség nélkül. Visszaírtam, hogy én cserét kérek, mert látom, hogy van raktáron a webáruházukban. Nem voltak hajlandóak cserélni, csak úgy, ha kifizetem a mostani ár és az általam fizetett ár közti különbséget, ami egy jelentős összeg, mert kb. 30-40%-kal megemelték a termék árát pár nap alatt. Sajnos a termékről céges számlát kértem, így a fogyasztóvédelemhez nem fordulhatok.
De megteheti-e egyáltalán a webáruház, hogy elzárkózik a csere elől, ha tudná cserélni, csak neki nem éri meg?
Figyelj...
Azt írod, "megállapították, hogy javíthatatlan, levásárolhatom, vagy visszakaphatom a termék árát, természetesen szállítási költség nélkül."
A cég maradéktalanul teljesítette az ekkor kötelező teendőit.
A következő pont az asz hogy azért nem cseréli ki a régi áron mert Lsd. előzőekben már lezárult részéről a dolog, teljesítette a kötelezvényét.
#1: Nem ez volt a kérdés. Amúgy a dolog nem zárult le, mert én nem azért vettem a terméket, hogy két napig használjam a szállítási költségért. Szart kaptam, és talán okkal szeretnék egy ugyanolyan jót. Ha visszafizeti a termék árát, akkor buktam a szállítási költséget és nem fogok tudni annyiért másikat venni. De neki van, tudná is cserélni, csak éppen kapzsi, és most már drágábban akarja eladni. Ez egyáltalán nem korrekt hozzáállás. Viszont nem tudom, hogy törvényes-e, mert ha jól tudom, a törvény szerint a vevő választhat és jogában áll kijavítást, kicserélést vagy árleszállítást kérni, illetve elállni a szerződéstől.
Én ezt találtam a neten erről:
"Szavatossági jogunk érvényesítésekor kötelesek vagyunk-e elfogadni, ha üzlet visszatérítés helyett a termék árának levásárlását ajánlja fel?
Nem! Ugyanis a hibás termék vételárának üzletben történő levásárlását a jogszabály nem ismeri, ilyen szavatossági igényről nem rendelkezik. Természetesen amennyiben a levásárlás lehetősége megfelel számunkra, érdemes lehet azt elfogadni a további viták megelőzése érdekében."
Illetve idézem a törvény szövegét is:
"Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.”
Én ezt úgy értelmezem, hogy köteles kicserélni az eladó és csak akkor fizeti vissza, ha a cserére nincs lehetőség.
Szia, én egy régebbi esetben jártam így, igaz nem 2 nap után, de bőven a garanciális időn belül. És ki kellett fizetnem a különbözetet. Utána üzletnév nélkül megérdeklődtem a fogyasztóvédelemnél, és ők is azt mondták, hogy amennyiben a boltnak magas többletköltséget jelent akkor ki kell fizetni a különbséget.
Nekem lett volna még olyan lehetőségem, hogy gyártói garancia. A bolt elküldte volna a gyártóhoz a hibás cuccot és ha a gyártó is hibásnak találja, akkor küld egy új darabot. Ez kb. 3 hónap lett volna.
Nem feltétlen gondolnám, hogy "kapzsi" az eladó, két dolgot sejtek ez mögött, vagy akcióban vetted és az véget ért, vissza tették az akció előtti árat.
Vagy elfogyott a termék, és az új beszerzés már drágább volt, így a bolt is emelte az árat.
Sajnos a 30-40% valóban annyira magas, (a mostani inflációs helyzetben ez nem is magas, ) hogy a boltnak ez nem éri meg. A múltban én is kereskedtem számtech dolgokkal és örültem ha megvolt a 15% árrés. Ebből még vedd le a költségeket és nézd meg mi marad. Manapság szerintem meg jó ha van neki bruttó 7-8% rajta.
Mindezt azért mert kb. annyi ilyen bolt van mint égen a csillag és nem ismerik a marketing fogalmát csak árversenyben képesek gondolkodni. Tisztelet a kivételnek.
Ilyen árrés mellett ha nincs legalább napi 1 millás forgalma akkor bukó az egész. azaz jó ha marad neki a végén egy erősebb alkalmazotti bérnek megfelelő jövedelem. No annyiért én sem vállalkoznék, akkor inkább elhelyezkedek valahova.
De ez már tényleg nem a kérdésedre válasz, szóval inkább nem folytatom.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!