




Rollereknél amúgy egyszerű döntést hoznék. Maximum tempós gyaloglás-kocogás tehát olyan 8-10 km/h sebességre korlátoznám őket. Az még mindig kényelmesebb mint sétálni, ellenben aki csak szórakozásból használja az hamar letenné.
Autók közé egyszerűen nem valók. Főleg nem a magyar út viszonyok mellett, ahol néha még a kormányt is elég megfogni egy-egy kátyúnál, csatornafedélnél.





- minden 14 fölöttinek kötelező kresz vizsga, pl 8. osztályban
- b és afölötti jogsihoz szigorú pszichológiai alkalmassági
- zebránál kötelező max 30
- növelném a büntetési tételét az ittas vezetésnek és a vasúti átjáróba piroson való behajtásnak
- aki bármilyen járműnek nevezett dologgal közlekedik (ami nem tömegközlekedés, taxi), annak legyen kötelező felelősségbiztosítása





“ gyalogosok úttesten történő (át)haladása közben, tiltanám nekik a mobiltelefon és a fül-/fejhallgató használatát”
Ez tök életszerű. Autósoknak is tiltsuk be a rádióhallgatást kereszteződésben, a siketeket meg tiltsuk ki közterületről.
Jesszus…
Körül kell nézni és FIGYELNI, akkor mindegy hogy hallgat-e zenét valaki vagy sem.





#13 (szerencseszám), „Ez tök életszerű. Autósoknak is tiltsuk be a rádióhallgatást kereszteződésben, a siketeket meg tiltsuk ki közterületről.”
Hát nem tudom, hogy te hol élsz, de szerintem az autósoknak azért inkább a szemükre kell hagyatkozniuk, mint a fülükre. Jó, azért jegyezzük meg, hogy a sziréna hangjának észlelését nem igazán könnyíti meg, amikor az autóban 100-200 decibellel bömböl a mulatós.
Ezzel szemben a gyalogosnak azért nem árt meghallaniuk azt sem, ha mondjuk közelít feléjük egy tőlük jóval nagyobb jármű (nemcsak zebránál, nemcsak személyautó), ami nem mindig tud egy pillanat alatt megállni. Illetve a gyalogosnak azt sem árt időben észlelnie, ha egy biciklista éppen a csengője használatával jelezné felé az előzési szándékát. Mert ugye bizonyos gyalogosok nem igazán tudnak mindig különbséget tenni a különböző utak között.
És azért valljuk be őszintén, hogy aki gyalogos/biciklista/rolleres létére a forgalom mellett még a fej-/fülhallgatóját is használja, és még pluszban a mobiltelefonját is nyomkodja, az átalakul egyfajta „se hall se lát Dömötörré”.
Szóval az nagyon jól hangzik, hogy „Jesszus… Körül kell nézni és FIGYELNI”, csak tudod mindenki helyett nem lehet. Az ilyen szükségtelen, baleset előidézését megkönnyítő tényezők miatt meg főleg nem… :D





“ gyalogosnak azért nem árt meghallaniuk azt sem, ha mondjuk közelít feléjük egy tőlük jóval nagyobb jármű”
Nem árt, de ha a gyalogos néz és lát mielőtt úttestre lép pl, akkor nem ütik el.
Kb 20 éve közlekedek városi forgalomban gyalog, szinte kizárólag fülessel, evidens hogy használom a szemem. Egyébként olvasni is szoktam (könyvet) menet közben. Sose volt még ebből baj, és ignorálnám is ha lenne erre szabály. A járdán megyek, kereszteződésben és irányváltáskor nyilván körbenézek mindenfele. Az elektromos autókat (bizonyos sebesség és útburkolat mellett) amúgy se lehet hallani füles nélkül se, szóval szerintem konkrétan életveszély is lenne csak az alapján tájékozódni hogy hallom-e hogy jön valami jármű…
(Eleve hogy látná bárki, hogy a hajam alatt van-e egy kis bt füles a fülemben vagy sem? :D )





#15, „Nem árt, de ha a gyalogos néz és lát mielőtt úttestre lép pl, akkor nem ütik el.”
Ez igaz, de te is odaraktad, hogy „de ha a gyalogos néz és lát”, mert ugye nem minden gyalogos elég szemfüles. Főleg akkor nem, ha valami plusz dolog eltereli a limitált figyelmét. Értem én, hogy manapság mindenki szuperhős képességekkel bír, és mindenkinek van egy 6., 7., 8., stb. érzéke, de ha nem szükséges, akkor mi értelme van feleslegesen tesztelni a szerencsét.
Bocsi, ha megsértelek, de ez az érv részedről kb. olyan, mint hogy vezetéskor is tilos mobilozni, pedig simán vannak olyan rutinos sofőrök, akik még úgysem okoznának balesetet. Akkor a te logikád mentén mindenkinek legyen legális a mobilozás vezetés közben?
Hasonló kategória lenne pl. a biztonsági öv használata is, mert ugyan megvéd a szélvédőn való kirepüléstől, de 99,9%-ban a funkciója csak annyiból áll, hogy nyomja a mellkasodat. Akkor szerinted ennyi erővel az is legyen inkább opcionális? :D





#16
Mobilozni tilos, mert a figyelmet ÉS a kezet is lefoglalja. Kihangosítóval (szabad kezekkel) egyből nem tilos.
Szóval ha a fülhallgató korlátozza a kezet-lábat akkor tiltsák, be, persze.
A biztonsági öv egy biztonsági felszerelés, semmi köze ehhez. De amúgy az életszerűen tartható, nem okoz semmilyen kellemetlenséget.
Nem kell x. érzék ahhoz, hogy ne sétáljak autó alá amúgy.





#17, „Mobilozni tilos, mert a figyelmet ÉS a kezet is lefoglalja.”
Valóban az egyik kezet lefoglalja. De nem minden sofőr használja ám mind a 2 kezét vezetéskor. Tudomásom szerint nem is kötelező, csak inkább ajánlott. A figyelmet lefoglalja? Mert amikor a gyalogos átkel az úton? Az ő figyelmét nem foglalja le? Pont valamelyik előző hozzászólásomban írtam, hogy a gyalogos belassult a zebrán (Biztosan valakivel csetelt.). Na pontosan ezért is kéne nemcsak az autósoknak korlátozni a mobilhasználatot.
„A biztonsági öv egy biztonsági felszerelés, semmi köze ehhez.”
Erre simán lehetne azt mondani, hogy van olyan is, akinek pont a biztonsági öv kényelmetlensége okozza a vezetés közbeni koncentrációs nehézségeket, annak beállításaitól függetlenül. Ennek ellenére nagyon helyes, hogy kötelező.
„Nem kell x. érzék ahhoz, hogy ne sétáljak autó alá amúgy.”
Neked lehet hogy nem, de aki már egy ILYEN bagatell szarvashiba miatt jobb esetben csak kórházba került, annak nem ártott volna, ha kicsit sokkal jobban odafigyel. Nemde?!
És ezzel már vissza is értünk az érvelés legelejére… :D










#12 nem tudom miért van lepontozva, tök fontos dolgokat ír.
Én magam sokszor elgondolkodtam már azon, hogy a KRESZ mint olyan kötelező tananyag kellene legyen. És akár a jogosítványszerzés alapjait is be lehetne vezetni középiskolában. KRESZ-t mindenképpen, de lehetne akár tanpályás képzés is ahol megtanulják az alapvető kezelést.
Pszichológiai alkalmasság nélkül nem is adnék jogosítványt, és kirívó eseteknél szigorúan meg is vonnám azt alkalmatlanságra hivatkozva.
A zebrán kötelező 30-at már én is írtam. Nyilván itt is lehetne kivétel, de ez kellene legyen az alapvető.
A büntetési tételeket úgy alapjaiban változtatnám meg. Pont most volt egy hír, 400 ezres büntetés meg kipontozás lett a jutalma egy autósnak, aki közel 150-el rombolt végig Pécs belterületén. Több piroson átment, több zebrán átment. Most gondoljunk bele ha ott van valaki annak esélye sincsen. Az ilyennél alapból jönne a gépjármű elkobzás és vezetéstől való végleges eltiltás.
felelősség biztosítást szintén említettem én is. Egyszerűen kellene, hiszen mindenki okozhat balesetet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!