Online rendeltem egy termékből 4darabot,aminek az àra nagyon olcsó volt,tulajdonképpen egy nullàval kevesebbért àrultàk.Megrendeltem kaptam automatikus emailt a rendelésről,majd kaptam mégegyet hogy feldolgozásra vàr,majd mégegyet hogy törölték a rendelést.Utàna közölték hogy hibás àrat irtak,hibáztak,de nem tudjàk teljesíteni a rendelést.Ilyenkor mi a teendőm?Fogyasztóvédelemhez tudok fordulni? Ha igen,akkor hogy tehetem meg azt?@
Nem történt semmi szabálytalan. Az adás-vétel alapja kölcsönös szándék. Ha az eladó nem akar eladni, ha a vevő nem akar vásárolni, nincs üzlet.
2022. aug. 3. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
2/6 anonim válasza:
Mégis milyen jogon tennél panaszt?
2022. aug. 3. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
3/6 anonim válasza:
Nincs alapod a panaszra, az adásvételi szerződés addig nem jön létre míg vissza nem igazolják a vételi ajánlatodat amit a megrendeléssel tettél. A téves áron meghirdetett terméket nem fogják visszaigazolni, nem is kötelesek, téged pedig semmilyen kár nem ért amire jóvátételt vársz.
Egyes cégek jófejségből akár engednek 1 darabot mégis az elírt áron megrendelni, mert ugyan az nekik veszteség, de PR szempontból jó reklám, de nem kötelezi erre az eladót semmi. De azt ne gondold, hogy ha véletlenül 1 forintos árra frissült egy webáruházban a termék ára 100 ezer helyett, és te megrendelsz belőle 10 darabot 1 millió forintos tényleges értéken, akkor köteles neked bárki 10 forintért leszállítani a 10 darab terméket.
2022. aug. 3. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
4/6 anonim válasza:
3. Nálunk megtörtént, be is próbálkozott. Szoftverhibából a millió feletti értékek könnyen 1-2 forintra változhatnak. Ha megnyitod szerkesztésre, újra be kell írni az árat, ha nem így teszel, az 1 490 900 Ft-ból 1 forint lesz. Valaki azonnal ki is szúrta, rendelt belőle, majd perrel fenyegetett.
Fel kellett világosítanunk, hogy téved.
2022. aug. 3. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
5/6 anonim válasza:
Sokan bepróbálkoznak, sőt ajánlott is bepróbálkozni mert veszíteni nem vesztesz rajta. Vagy nem kapsz semmit, de legalább megpróbáltad; vagy ha néhány ezer forintos termékről van szó, esetleg bevállalja a cég és megkapod. Csak azért tisztában kell lenni azzal, hogy ha elhajtanak, akkor nem vergődhetsz.
2022. aug. 3. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
6/6 anonim válasza:
Kettő dolog miatt sem reklamálhatsz: Egyrészt nem fogadták el a megrendelést, így az üzlet létre se jött, te csak egy visszaigazolást kaptál, hogy megkapták a megrendelésed. A másik, hogy ha létre is jött volna az üzlet, elfogadják a megrendelést, akkor is, ha a hibás ár nagyon nem reális, akkor visszamondhatják. Az egy nullával kevesebb ez a kategória. Erre millió meg egy precedens volt már erre, és a fogyasztóvédelem mindig a kereskedőnek adott igazat, mert a kiírt árat racionális keretek közt a vevő sem gondolhatta valósnak.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!