Nem a leírásnak megfelelő terméket küldött a webshop visszatérítették az árát de csökkentve. Mit tehetek?
Autóalkatrészt rendeltem de hibásan tüntették fel a kompatibilis típusokat. 2 hónap alatt sikerült elintézni, hogy visszavegyék és most látom, hogy 15%-al kevesebbet utaltak mert visszatérítést kértem. Nem az én hibámból történt a hibás rendelés. Mit tehetek ilyenkor? Fogyasztóvédelemhez érdemes elmennem?
ASZF igy szol:
Minden megrendelés esetében a nem tul jó kft. által forgalmazott termékek eladás
utáni visszavétele a vevőtől (kivéve garanciális okok) az alábbiak alapján és
feltételekkel történhet:
A termék eladásától számított:
• 22 naptári napig a terméket eladási áron visszavesszük,
• 23-44 nap eltelte között, a terméket a vásárlási árhoz képest 10%-kal csökkentett,
• 45-66 nap eltelte között, a terméket a vásárlási árhoz képest 15%-kal csökkentett
áron vesszük vissza,
• Az eladástól számított 67 naptári nap elteltévél, az árut csak garanciális okok
miatt tudjuk visszavenni.





Ha belül voltál a 14 napon akkor a teljes összeg plusz a szállítás díja visszajár.
Ha kicsúsztál a 14 napos elállási időszakból akkor már nem kötelesek visszavenni.
Ehhez képest mégis megteszik persze csökkentett áron. Ez rendben van, teljesen korrekt.





Az ÁSZF adott része nem vonatkozik rád. Az arra vonatkozna, ha jó árut küldenének, csak te rontottad volna el a rendelést, nem megfelelő árut rendelve.
Itt viszont nem a leírásnak megfelelő árut küldtek. Ez pedig a garanciális okok közé tartozik.
Továbbá, itt nem kell a 14 napos elállásra hivatkozni. (Annál egyébként a szállítási díj nem járna vissza, csak a teljes vételár.)
Neked a hibás teljesítés nevű dologra kell hivatkozni. Ebben az esetben a teljes szállítási költséget is vissza kell téríteni. Az átvételtől számolva 2 hónapod van felismerni, hogy hibás, a leírásnak nem megfelelő dolgot kaptál, és közölni velük.
Ptk-ból:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!