Ez fogyasztóvédelmi szempontból nem problémás, nem sérti a vásárlók jogait? (LIDL)
A Lidl-ben régebben úgy lehetett számlát kérni, hogy az áruházban található automatánál készítettél egy kártyát, amin szerepeltek az adataid. Ennek az volt az értelme, hogy ne a sort tartsa fel az, hogy valaki éppen diktálja be az adatait, a pénztáros meg pötyögi be a gépbe.
Ez a gyakorlat megváltozott, már nincsenek ezek az automaták. Helyette okostelefonra kell letölteni egy alkalmazást (ráadásul nem is az újat, amiben vannak kuponok, meg a kódot lecsippantva tárolja az appban a nyugtákat, hanem egy teljesen külön alkalmazást). Ebben az alkalmazásban kell elkészíteni a virtuális kártyát az ember adataival.
Na most adja magát a kérdés, hogy mit csináljon mondjuk egy idős ember, akinek nincs okostelefonja, de számlát szeretne egy termékről (de arról se tudok, hogy egy fiatalnak kötelezően lennie kellene okostelefonjának). Erre a kérdésre azt mondták az áruházban, hogy az üzletvezetőt kell keresni, ő tud olyan fizikai kártyát csinálni, mint régebben az automaták. DE ő most épp nincs bent, várni kell rá háromnegyed órát.
Fogyasztóvédelmi szempontból, a vásárlók jogait nézve normális dolog ez szerintetek? Tehát ha öreg vagyok, és nincs okostelefonom (vagy fiatal vagyok, de pl. lemerült a mobilom), akkor rohangáljak az üzletvezető után? És ha nincs bent éppen, akkor nem tudok számlát kérni? Szerintem ez nem korrekt. Nektek mi a véleményetek?
Ez tényleg így működik a Lidlben?
Mert ha igen, akkor ez agyrém.
Nem kell ott vásárolni...
Amúgy is retek bolt
Kicsit korai még ez az átállás. Rengetegen vannak okostelefon nélkül, akik még számlát kérhetnek.
Azok, akik okostelón nőnek fel, még csak tizenévesek... Majd 10-15 év múlva lehet minden telóról, amikorra ez a generáció számlaképes lesz
4# számlát kérni képes*
(Jav.)
Hülyeséget írtam.
Jaj, hát a sok értelmiségi hülyének, annak nincs manapság már csak okostelefonja.
Mert ettől aztán olyan okosak lesznek.
Meg a fészbúk.
Tényleg így van, és szerintem ez törvénytelen. Az ő dolguk minden gond nélkül számlát adni, nincs joguk a vásárlóra terhelni bármit is. Legyen erre is lehetőség, de kötelező (lenne) ott helyben számlát adniuk. Én sem értem, hogy ennyi idő és valós panaszok ellenére hogy nem történik semmi.
A sárga csekket sem szüntethetik meg azért, mert elérhető az online utalás. Ja, az üzletvezető soha "nincs benn" ilyen esetben. Biztos éppen online vezeti az üzletet. :) Bosszantó és jogsértő.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!