Súlyos esetleg halálos balesetnél elveszik a jogsim?
Mondjuk megyek szépen autóval majd egy kivilágítatlan bicajos lesz előttem szembe meg jön egy busz, és már nem tudok mit tenni elütöm szegényt.
Akkor bukom a jogsim a vizsgálat idejére, igaz? És akkor a folyamatban lévő kategóriát is felfüggesztik? Mondjuk kukásautó sofőr vagyok tehát így a megélhetésem is kampó, jól gondolom?
Attól függ, mennyire vagy szimpi.
Nagymamámat így ütötték el, kivilàgított útszéleb ment (igaz, feketében), ahol járda nem volt, nőci lassítás nélkül ütötte el, a féktáv is hosszabb volt, mint kellett volna (ezt az első szakértői vizsgálat mondja, nem én), szóval gyanúsan baromira nem az utat nézte, hanem a kisgyereket abajgatta maga mellett/mögött. Netán az ittas férjét, aki állítólag hátul ült.
Nagyim olyan sérüléseket szenvedett, amik egyenként is halálosak lettek volna, nemhogy együtt.
A nő sajàt autóval saját maga mehetett haza a helyszínről, meragyerekek. A fent említett szakértői vizsgálatban valami meg nem nevezett hibát találtak, ami miatt meg kellett ismételni, aztán ejtettek minden vádat, kijelentve, hogy baleset történt, amiről nem tehet senki. (Még egyszer: lassítás nélküli elütés, meg sem próbálta félrerántani a kormányt, és másodpercekkel később taposott csak a fékbe).
Úgyhogy még csak a biróságig se jutott a dolog, a jogsiját sem vették el, konkrétan semmilyen következménye nem lett. Gondolom, úgy voltak vele, hogy csak egy vénasszonyt nyírt ki, annak már mindegy, de szegény gázolónak nem lehet tönkretenni az életét, meragyerekek.
"ég egyszer: lassítás nélküli elütés, meg sem próbálta félrerántani a kormányt, és"
Ez történik akkor is, amikor valaki csak úgy kilép.
Este szeretek vezetni mert alig vannak az úton, olyankor lassan megyek, 90 helyett 70-el ha teherrel vagyok akkor meg akár 55-ig is lemegy az amúgy 70-es megengedett, jó persze ha jönnek mögöttem, ami ritka, akkor vagy jelzem, hogy kerülhet vagy gyorsítok, mondjuk ez ritka.
Aztán volt egy eset tegnap, mentem autóval 60-al és kifordult egy bringás nem vettem észre, még a kabát is fekete volt, azon múlott az egész, hogy lassan mentem és nem a saját hanem a családi autóval mivel az elég érdekes teljesítményre képes én arra a nagyon jó fékeket rakattam szinte 10 méter volt a fékút, vagy nem tudom, de én is meglepődtem, hogy állt meg. Swiftem nem így áll meg az biztos. Bicajos kerekéhez sem értem hozzá, szemből meg egy busz jött. Busz jogsit csinálom, én nem busszal akarok ütközni én vezetni szeretném szóval inkább nem rántottam el a kormányt. Kamera meg pont nem kapott áramot így az eset előtt fél perccel kikapcsolt úgyhogy ez egy hosszas huzavona lett volna , mellesleg jogkövető magyar vagyok, magyarán egy csicskagyászrákkoporsooo (ahogy mondanák ).
Az a baj, vagy nem. De én elhiszem ezt a 'meragyerekek szituációt.
×cenzúraaaaaaa× . Info ( nácihírek ) oldalon olvastam, hogy ittas drogos #rajkiráj (nem ly az a múlt) 130-al a városba frontálisan ütközött és egy gyalogost is megölt, erre meg szabadlábon védekezett a tesója vagy a felesége (bár náluk ugyan az is lehet a kettő) facebookon meg Istennek köszönte, hogy az egyébként fiatal rokona túlélte s, hogy a bácsi egyébként idős volt neki már mindegy volt a fiatalnak kell élni.
Ez engem megrázott, meg az én esetem is, és magam részéről a kamerára haragszom mert ha a másik kocsi forgalmiját megtalálom azzal megyek és akkor most nem ide írnék hanem valami ingyen ügyvéd számát csörgetném.. Buknám a megélhetésem, a jövőm és egyébként egy lelkiismeretes ember vagyok, tehát magamat okolnám majd becsavarodnék.
Részvétem a Nagymamád miatt.
Amit jegyezz meg és nem csak a KRESZ kapcsán.
A világon mindenhol jogszolgáltatás van! És ez sok-sok esetben nem fedi le az igazságszolgáltatást.
Nekem az a tapasztalatom, hogy ha egy autós elüt egy biciklist vagy egy út szélén menő gyalogost, akkor a körülményektől függetlenül 99%, hogy az autóst bűnösnek fogják kihozni. Persze, a másik fél is az, de gyalogostól, biciklistől nem vehetik el a jogosítványát, ha meg meghalt, akkor végképp nem vádolhatják semmivel.
A gumiszabály ui. az, hogy vakvezetés tilalma, meg az út- és látási viszonyoknak megfelelően kell vezetni. Ezeket szinte minden esetre rá tudják húzni.
Természetesen van korrupció, vannak ismeretségek, vannak magas helyről odaszólások, és van "szegény romákat ne bántsuk". Ezek ellenkező irányú anomáliákat is okozhatnak, de a főszabály az, hogy az autós maradt életben, tehát valahogy ki kell hozni, hogy ő is hibás, és jóóóóól megbüntetni - a halottat meg már úgysem lehet.
55. § (1) A járművezetéstől azt LEHET eltiltani, aki
a) az engedélyhez kötött járművezetés szabályainak megszegésével követi el a bűncselekményt, vagy
b) bűncselekmények elkövetéséhez járművet használ.
A járművezetéstől el KELL tiltani azt, aki járművezetés ittas állapotban vagy járművezetés bódult állapotban bűncselekményt követ el. Különös méltánylást érdemlő esetben a járművezetéstől eltiltás kötelező alkalmazása mellőzhető.
(3) A járművezetéstől eltiltás meghatározott fajtájú (légi, vasúti, vízi vagy közúti) és kategóriájú járműre is vonatkozhat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!