Állandó, rejtett számon történő telemarketinges zaklatás miatt lehet feljelentést tenni?
Vezetékes telefonszámra érkezik a hívás, rejtett számról. Ha nem veszik fel a telefont, naponta többször is próbálkozik az automata, akár heteken keresztül is. Több mint 8 éve titkos a szám, persze régi számlistát használnak...
Nem hiszem, hogy bárkinek is kötelessége lenne ezt elviselni. Ha felveszik a telefont, akkor zene van, meg pittyegés, gondolom egyszerre több vonalat hív. Mindig ötöt csörgetnek ezek a privát számú zaklatók.
Ha meg felveszik a telefont, gondolom az meg olaj a tűzre: akkor tudják: élő a szám (bár azt már abból is tudhatják hogy kicsörög)...
Törvény előzetes hozzájáruláshoz köti a direktmarketing lehetőségét:
„6. § (1) Ha külön törvény eltérően nem rendelkezik, reklám természetes személynek mint reklám címzettjének közvetlen megkeresése módszerével (a továbbiakban: közvetlen üzletszerzés), így különösen elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján - a (4)* bekezdésben meghatározott kivétellel - kizárólag akkor közölhető, ha ahhoz a reklám címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult.
*(4) Címzett reklámküldemény természetes személy mint a reklám címzettje részére közvetlen üzletszerzés útján a címzett előzetes és kifejezett hozzájárulásának hiányában is küldhető, a reklámozó és a reklámszolgáltató azonban köteles biztosítani, hogy a reklám címzettje a reklám küldését bármikor ingyenesen és korlátozás nélkül megtilthassa. Megtiltás esetén az érintett személy részére reklám közvetlen üzletszerzés útján a továbbiakban nem küldhető.”
↑ 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól: [link]
Azzal szoktam kezdeni:
▬ 1.) Pontosan milyen cég nevében hívott? Ezt feljegyzem, az időponttal.
▬ 2.) Mikor, hol, hogyan járultam hozzá a megkereséshez?
Természetesen, nem szokták tudni. Csak azt, hogy szerepelek a nyilvántartásukban.
▬ 3.) Akkor a 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (3) bekezdésével élve, kérem az adataim azonnali törlését. És újabb hívás esetén panaszt teszek az illetékes hatóságnál.
„6. § (3) Az (1) bekezdés szerinti hozzájáruló nyilatkozat bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható. Ebben az esetben a nyilatkozó nevét és minden egyéb személyes adatát az (5)* bekezdésben meghatározott nyilvántartásból haladéktalanul törölni kell, és részére reklám az (1) bekezdésben meghatározott módon a továbbiakban nem közölhető.
*(5) A reklámozó, a reklámszolgáltató, illetve a reklám közzétevője - az (1) bekezdés szerinti hozzájárulásban meghatározott körben - a náluk hozzájáruló nyilatkozatot tevő személyek személyes adatairól nyilvántartást vezet. Az ebben a nyilvántartásban rögzített - a reklám címzettjére vonatkozó - adat csak a hozzájáruló nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően, annak visszavonásáig kezelhető, és harmadik fél számára kizárólag az érintett személy előzetes hozzájárulásával adható át.”
▬ 4.) Rejtett számról hívott. Kérem, közölje a telefonszámot, amin visszahívhatom.
Ha eddig nem bontották a hívást, akkor ezután biztosan.
Lehet hatása, mert igen gyérültek az ilyen hívásaim.
Hetekig fel lett véve és akkor csak több lett a rejtett számos zaklató.
Mindegy mivel van kezdve, azonnal kinyomja, gúnyosan beóbégat valamit: "a telefonszámát kihúzták az ötös lottón!" vagy hasonló és megszakad a vonal. Abban a pillanatban hogy indulatmentesen bármit kérdeznek, amiből érzi: nem ér célt a rizsával (nyertek/egészségügyi program/termékbemutató/hasonlók) kinyomja, ha valaki végighallgatná percekig mondaná a butaságot.
Szám titkosításakor mindenféle hozzájárulás le lett tiltva (szolgáltató nem adhatja ki sem marketing sem hasonló célokra a telszámot). Stb.
Vezetékes telefonszámon nincs opció mely automatikusan elutasítja a rejtett számokat.
Engem is hívogatott egy egészségközpont. Az Adatvédelmi Biztosnak írtam, aki nagy meglepődésemre azt válaszolta, hogy nem lehet eljárni ellenük, hiszen nem tudhatjuk, hogy hogyan jutottak az Ön telefonszámához.
Miért nem kérdezte meg őket? Pontosan megírtam, hogy kik ők és mi a telefonszámuk(számaik).
"nem hiszem hogy telemarketing lenne. Annak az lenne a lényege hogy ha valaki felveszi beszéljenek is vele, különben biztos nem lesz értékesítés."
Ez nem egészen így megy. Úgy működik, hogy az automata random hívogatja a számokat, és amikor érzékeli, hogy felvette valaki, akkor továbbpasszolja egy alkalmazottjuknak, hogy beszéljen vele. Időnként előfordul, hogy egy időben több hívott fél veszi fel a kagylót, mint ahány alkalmazottjuk éppen szabad, ilyenkor az automata nem tudja továbbpasszolni, és bontja a vonalat, majd legközelebb megint próbálkozik. A hívott fél ebből annyit észlel, hogy valaki csak úgy cél nélkül hívogatja, de ez akkor is egy reklám akar lenni.
UPC csinálta velem is egy időben, úgy hatodszorra sikerült egy emberrel beszélnem, akkor határozottan le is állítottam a jövőbeli ilyen kísérleteiket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!