Internetes vásárlásnál más terméket küldtek (mint kiderült, Kínából). Az "áruház" a vevővel akarja visszaküldetni (drágán). Van valamilyen lehetőség?
Internetes vásárlásban járatlan személy (nem én) bizonytalan hátterű, feltehetően magánszemély által "üzemeltetett" webáruházból (az eshop-gyorsan.hu domain alatt valamelyik) rendel télikabátot. 3 hónap után érkezik meg egy teljesen másmilyen (sokkal rondább). "Webáruház" azt mondja/írja (nem tudom pontosan), hogy küldje el Kínába, és visszaküldik az árát. A postaköltség 13 ezer Ft lenne. Simán el tudom képzelni, hogy ők szúrták el a rendelést, talán direkt késleltették, vagy elfelejtették.
Mit lehet tenni? Kihez lehet fordulni? Van valamilyen jogorvoslati lehetőség, vagy ez volt a tanulópénz?
Nem kérek kioktatást (hogy nem kellett volna), vásárlási tanácsokat, az illető minősítését, stb. Tudom, hogy fele annyiért rendeli valahol.
Ha magyar webáruháztól rendelted, akkor neki kell visszaküldened és neki kell kicserélni vagy visszafizetni az árát. Nem kötelezhet, hogy küldd akár Kínába akár Németországba, akárhova máshova.
Nézd meg a cégadatokat a honlapon (ha fel van egyáltalán tüntetve... elvileg kötelező) és ha Magyarországon van bejegyezve, akkor fenyegesd meg fogyasztóvédelemmel, ha nem használ, akkor jelentsd a fogyasztóvédelemnek az ügyet. Egyébként nem értem miért nem lehet leírni a webáruház nevét, mit kell titokzatoskodni. Így legalább nem tudunk segíteni, de te tudod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!