Az elektromos rolleresek bármilyen közúton szabályosak?
#10 "Mondjuk a legtöbb magyar városban a bicajos infrastruktúra is katasztrofális, tehát első körben bicikliutakat kellene felhúzni mindenhova, de hát láthattuk hogy egy k.rva felfestett biciklisáv mekkora hisztit generál az autósok között, szóval nem vagyok ezügyben optimista..."
Az a gond, hogy a biciklis pont nem egy "k.rva felfestett biciklisáv" kellene legyen az autós forgalom kellős közepén, megbénítva a forgalmat, miközben az úttal párhuzamosan futó kis utcákban simán lehetne bicikliseknek kijelölt sávon közlekedni.
Azért zavarja ez a felfestett sáv az autósokat mert akadály, dugót növel és veszélyes. Ezzel szemben a biciklis utak kiépítése pont hogy tetszik az autósoknak, mert éppen kivesz egy veszélyes helyzetet a közlekedésből - azt, hogy ugyanazon a szűk sávon kelljen haladni biciklivel és autóval is.
Ami autósként sokkal jobban zavar az az, hogy a városunkban a kiépített és jó biciklis út mellett az autóúton mennek a kerékpárosok.
Nincs rollerem, de nem ellenzem a használatát, de természetesen szabályozni kéne.
7#: ha használtál volna rollert tudnád, hogy ilyen téren semmi köze a biciklihez, még egyenes szakaszon is veszélyes egy kézzel fogni a kormányt, nemhogy kanyarban. Egyszerűen a 8-10 colos kerekek és a nagy sebesség igényli a biztos tartást.
12#: az összes rolleren adott a világítás, nem véletlenül. Ha nincs kivilágítva a használója a sötétben, akkor ő biciklin se lenne, ahol ráadásul külön kéne lámpát vásárolni. Rolleren csak egy gombnyomás. Itt maga a gondolkodás a probléma és nem a jármű mivoltja.
17-re:
"még egyenes szakaszon is veszélyes egy kézzel fogni a kormányt, nemhogy kanyarban"
Akkor viszont másképp kell megoldani az irányjelzést. Irányjelzés nélkül nem szabad engedni őket a forgalomban közlekedni. Járdán sem, a gyalogosok között.
18#: ez így van, egyetértek vele. Viszont ahogy előttem is írták, az eddig forgalomba kerülő több százezer forintos rollereket hogyan módosítod, hogy tudja jelezni az irányt? Többek között emiatt is szürke zóna az egész téma.
Nyilván ahogy EU-s szabályzat szerint a sebesség le van korlátozva 25km/h-ra (gyerekjáték kijátszani ezeket a rendszereket és akár 30-40km/h-val haladni velük), úgy az irányjelzést is lehetne központilag szabályozni, esetleg motorokhoz, robogókhoz hasonló megoldással.
19
Ezek szerint ezzel a járműtípussal is a gazdag úrigyerekek járnak, mint a nagymotorokkal is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!