Szerintetek az egészségügy vagy az oktatás van mélyebb szinten?
Én nem tudom régen mi volt, de azt igen hogy most mi van.
Azt látom hogy az idősebb korosztály egy része is alul képzett vagyis az oktatás nagy része az már elég régre nyúlhat vissza.
Vagyis szerintem az oktatás az ami nem ad megfelelő alaptudást az életre. Az egészségügy meg elég rossz valóban, de azért mondhatni hogy akárhányszor voltam orvosnál, fogorvosnál, vérvételen SZTK-ban mindenhol normálisan gyorsan elláttak.
Így szerintem az oktatás sokkal lejebb van az egészségügyhöz képest. Szerintetek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én is így gondolom hogy az oktatás van mélyebben. Szerintem nem csak arról kellene szólnia az oktatásnak hogy kizárólag munkavállalókat képez. Vagyis nem csak arról hogy hogyan feleljenek meg a multik és a milliárdosok érdekeinek. Hanem arról is hogy bárki önállóan is képes legyen boldogulni, akár a saját otthonában legyen képes megélhetést jelentő tevékenységet létrehozni és működtetni. A csak munkavállalók gyártása a szocializmusban is megbukott. De az nem, amikor a szocializmuson belül mégis szorgalmazták a háztáji gazdaságokat és családi vállalkozásokat. Jelenleg túlzásba vittük az -izmusokra jellemző tőkekoncentrálást. A szoci rendszerben állami, ma milliárdos magántulajdonban koncentrálva. És ez az oktatásban is érezhető: Biorobot képzés történik.
Orvos és ápoló ismerőseimtől szoktam hallani az eü mélypontjának okát: Ha olajszőkítésből, privatizációból, korrupcióból vagy politikusságból jobban lehet élni mint gyógyításból akkor ne lepődjünk meg azon hogy senki sem akar maximumot nyújtani az eü-ben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az oktatás mindig is szar volt. A tanítónéni egy irigy pics volt, mindig piszkálódott, kinézte azokat akik nem voltak szimpatikusak neki és nyíltan alázta őket. De ez már inkább személyi probléma. Ha annyira komoly lenne az oktatás szigorú ellenőrzések alá vonnák etikailag az intézményeket hgoy milyen tanárok dolgoznak, illetve emberileg milyenek, valamint felkészültségileg, hatásfokilag az adott tantárgyban megfelelnek e.
A másik probléma a felesleges tantárgyak, illetve óraszámok. Teljesen feleslegesnek tartom a 8 év általános iskolát (vagy már 9re emelték??). Inkább csökkenteném 2 évvel, nagyon szét vannak húzva a tantárgyak. Nincs felvilágosítás a továbbtanulásról, a tanárok elintézik annyival hogyha megkérdezed merre mehetnél csak annyit válaszolnak hogy felvi.hu. Nevetséges. Rengeteg gyakorlatbeli felvilágosító szakmai órát lehetne tartani, pl kirándulások keretében, mondjuk tanulmányi kirándulásokra, egy sütödébe, lakatosműhelybe, fogtechnikába, különböző munkahelyekre elvinni a diákokat ahol a szó szoros értelmében ichletet meríthetnek a jövőjükhöz.
Helyette mi van? Lelki terror, gyomorideg, túlterhelés és felesleges évek. A vége teljes depresszió, pánikbetegség és szar érettségi, kilátástalan jövő.
Teljesen egyetértek a 4-essel csak az a gond hogyha csökkentik az éveket akkor hogyan kapnának megfelelő tudást? Csak mert a legtöbb probléma az általános iskolákban tanult hiányosságokból adódik.
Nem az egyetem vagy a főiskola vagy a szakiskola az amit nem tanult meg sokmindenki, hanem az általános iskolában tanultakat nem fogta fel normálisan.
A Magyar társadalom jelentős része százalékot sem tud számolni. Mindenki azt hiszi hogy pl. most az ÁFA csökken 9%-al pl. az internetnél, és akkor az Végfelhasználói ár minusz 9%, miközben nagyon nem.
Szóval ha egy dolog így megtéveszti főleg az idős korosztályt, akkor azt sem várhatjuk tőlük hogy beszámíthatóan tudnak menni szavazni az urnákhoz 2014-ben vagy 2018-ban vagy 2022-ben.
Általános iskolában kellett volna igazán logikára rávezetni az embereket és azt kellene elsősorban az egekbe emelni mert akkor lenne önálló véleményük is. Most meg sokaknak az sincs, mivel innen hallnak ezt és akkor az biztos úgy van! Hát leadták a TV-ben vagy olvasták az origón!
Ilyenkor szoktam én agyvérzést kapni, mikor látom hogy 10 idős ember közül 8 úgy cselekszik/nyilvánít véleményt, hogy nincs logikája ezáltal önálló gondolata sincs...
Nem lát be a dolgok mögé, nem tudja hogy a végfelhasználói ár az nettó és áfából áll, így jön ki a bruttó, stb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Teljesen egyetértek a 4-essel csak az a gond hogyha csökkentik az éveket akkor hogyan kapnának megfelelő tudást?"
Pont ez a lényeg, hogy így sem kapják meg, mert széthúzzák a tantárgyak tartalmát, valamint a töltelék tantárgyakat, pl ének zene, technika, hon és népismeret, stb, ezek majdhogynem feleslegesek és ráadásként ezen tantárgyak óraszámait ahogy hallottam növelték. Kicsit össze lehetne sűríteni a fontosabb órákat, a töltelék tantárgyak számának csökkentésével, 1-2 évet simán le lehetne csípni és a gyereknek maradna a későbbiekben ideje továbbtanulni és nem korosodna el miután befejezte az egyetemet, főiskolát, vagy az adott szakmát amiből mondjuk hiány van. Ráadásként gyakorlatot szerezni is lesz ideje, mivel nem elegendő elvégezni a szakirányt, legyen az orvos, fogorvos, ügyvéd, állatorvos, villanyszerelő, fogtechnikus, esztergályos, cukrász, pék, tanár, stb, gyakorlat is kell.
Nem azt mondom, így is lehet gyakorlatot szerezni, de mire elvégzi az iskolát, gyakorlatot szerez, már lassan 30 lesz, vagy pont hogy 30 feletti, addig meg miből él meg? Vagy a szülők támogatják, vagy elmegy vécét pucolni, mcdonaldsba kubikolni, esetleg valami gagyi munkát elvégezni, tölteni a drága időt. Nincs baj a diákmunkával, csak sok esetben kidobott idő. Nem könnyű.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az oktatást már igazából letojom magasról, hiszen én megkaptam a szükséges tudást, a gyerekeimet meg ha majd lesznek én megtanítom nekik azt a pluszt ami kell ahhoz hogy egyéniségek legyenek.
Így nekem személyes érdekem már csak az egészségügy. Független hogy az oktatást tartom rosszabbnak ha feltétlen választani kellene.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!