Kire fogtok szavazni a következő választás alkalmával és miért? Mit gondoltok, lesz kormányváltás 2014-ben?
"Minden aljasság feltételezése és terjesztése,amig az bizonyítva nincs,csak rágalom. A földi hatóság elől elfuthatsz ,az égi elől NEM."
Ez nem feltételezés, itt már tények vannak. Azért, mert te nem akarod meglátni, még léteznek. Virágzik a korrupció, mint az előző kormányok idején, de most egy kiéhezett párt, még magasabb szinten műveli ezt. Ángyán ügyről vajon hallottál? Kell jobb bizonyíték? Vagy a Kubatov-listáról? Az mennyire törvénytisztelő? A Közgép ügyről? Dombóvár, Nagyvázsony fideszes polgármesterek sikkasztási ügye az mi? Az mennyire tartod etikusnak, keresztényinek, hogy Egerben és más városokban ki vannak tiltva azok a művészek, akik nem a Fidesz seggnyalói, esetleg zsidó származásúak? Ezek mind rágalmak? Kérlek ne csak a Hír tévéből tájékozódj már!
A "becsület megtestesítői" :-))) !!!
Európa számon kéri az oligarchaügyet
Megjelent a 2012. június 10.-i lapszámban
A magyar oligarchákból európai ügy lett. Ismét magyarázkodásra kényszerül a kormány Simicska Lajos látványos gazdasági térnyerése miatt. Lapunk brüsszeli forrásból származó információi szerint a kormány nemrégiben az Európai Bizottság illetékesétől kapott levelet, benne kérdéseket, amelyek alapján egyértelmű: az Európai Unió kormányának is szemet szúr a Fidesz egykori gazdasági igazgatójának, Simicska Lajosnak tulajdonában lévő Közgép Zrt. szerepe a hazai és az uniós közbeszerzésekben.
Információink szerint a brüsszeli regionális forrásokért felelős főigazgatótól érkezett hivatalos levélben többek között arra vár választ az Európai Bizottság, igaz-e, hogy magyar és külföldi cégeket esetenként indokolatlan, szándékosan diszkriminatív feltételek beillesztésével zárnak ki közbeszerzésekből. Választ várnak arra is, mi az oka annak, hogy egy – a levélben meg nem nevezett – céget feltűnően sok pályázat nyertesének hirdetik ki. Magyarázatot kell adni a kormánynak arra is, igaz-e, hogy ennek a bizonyos cégnek korábbi vezető munkatársai ma kormányzati pozícióban a közbeszerzésekre is döntő befolyással bírnak.
Úgy tudjuk, a bizottságot aggasztja az is, hogy a hazai közbeszerzések során feltűnően nagy az olyan pályázatok aránya, amelyeken csak egyetlen cég indul, illetve gyakorta megesik, hogy nem a legkedvezőbb ajánlatot adó céget hirdetik győztesnek. Ez utóbbi gyakorlat, a közbeszerzési törvény módosítása folytán, kizárólag a kormányváltás óta lehetséges. A levél sorsával kapcsolatos érdeklődésünkre azt a választ kaptuk, hogy a kormányban/fejlesztési minisztériumban már készül a válasz.
Nem kell bennfentesnek lenni ahhoz, hogy kitalálható legyen: az Európai Bizottságnak a Közgép-jelenség szúrja a szemét.
A cég – amelynek nyilvánosságra került dokumentuma szerint Simicska Lajos, a Fidesz egykori gazdasági igazgatója, Orbán Viktor volt kollégiumi szobatársa a tényleges tulajdonosa – a Vasárnapi Hírek gyűjtése szerint mintegy 290 milliárd forintnyi állami megrendeléssel rendelkezik, szinte egyeduralkodó az infrastrukturális beruházások terén. A Közgép tavaly 2,9 milliárd forint osztalékot fizetett ki a tulajdonosoknak.
A Közgép által elnyert megbízások tetemes hányada részben vagy egészben uniós támogatást foglal magában, a bizottság pedig rendszeresen és szigorúan monitorozza az általa biztosított források elköltését. A kérdések mögött tehát konkrét számok és tények állnak, de uniós tagállam esetén mégiscsak úgy szokás, hogy előbb magyarázatot kérnek és csak azt követően döntenek az esetleges további lépésekről.
Az Európai Bizottság aggodalmait hazai kutatások is alátámasztják, a Corvinus Egyetem Korrupciókutató Központjának márciusi elemzése szerint a nyílt közbeszerzési eljárások 47%-ára ma már csupán egyetlen ajánlat érkezik. A már eleve csak szűkített körben indított úgynevezett tárgyalásos eljárások kétharmadát is verseny nélkül, a kiszemelt egyedüli pályázóval folytatják le. Verseny híján pedig a pályázó diktálja az árat, a minőséget és a határidőt is.
Az Európai Bizottság mostani lépést megelőzte egy szintén uniós szerv, az OLAF, az Európai Csalás Elleni Hivatal akciója: az OLAF munkatársai május közepén a Közgép Zrt. budapesti székházában is vizsgálódtak. A hírek szerint egy keszthelyi uniós beruházás kapcsán felvetődött korrupciógyanú ügyében járnak el. Az OLAF iratokat foglalt le, számítógépeket zárolt a Közgépnél. A cég erre annyit reagált: egy magyarországi város központjának felújítását, nem pedig a Közgépet vizsgálja az OLAF.
Arról már lapunk is beszámolt korábban, hogy belső információk szerint az EU-IMF hiteltárgyalások előkészítésekor is többször terítékre került a Közgép és a közbeszerzéseknél tapasztalható korrupciógyanú. Úgy tűnik, az Európai Bizottság most az akkori szavakat válthatja tettekre.
Hát, akármilyen fura, de a Fidesznél nincs jobb alternatíva. Az MSZP meg az LMP lefeküdne a külföldi érdekeknek, amiből láttuk mi lett 2010-re, a Jobbikkal meg megennének minket reggelire.
Ha lesz olyan párt, amelyik a Fidesz reális alternatívájaként védené az ország érdekeit, természetesen arra, de eddig sehol nincs a láthatáron.
18:54! Ezt írod :"megsúgom mindenki arra szavaz akire akar."
Megsúgom neked, Tudjuk mi is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!