Mennyi vesztesége lenne az államnak, ha nem emelné hetente az üzemanyag árát?
Sohasem az a kérdés, mennyi a bevétel. Mindig az, mennyi az egyenleg.
Azért kell emelni mindennek az árát, mert bármilyen többletet el tudnak költeni semmire, így látszatja sincs. Tehát a következő lépcsőben megint a nulláról indulunk.
Ha az állam a költekezést ésszerűen tenné, hamar kiderülne, hogy elég a meglévő "üzemanyagár". Sőt, még marad is belőle más hasznos dologra.
Csak az államnak egyszerűbb az "üzemanyagár" emelése.
"Egy liter benzin előállítása 160 forint körül van. Erre aztán jön az ÁFA, adók, stb.
a benzin esetében a nyerstermék 160 forintos árához hozzá kell számolni 120 forint jövedéki adót, 3 forint KKKSZ díjat, átlagosan kb. 30-35 forintot a kis- és nagykereskedelmi árrés vonatkozásában; valamint erre az egészre kb. 80 forint ÁFA-tartalmat. Ezek nagyjából ki is teszik a kutakon látható 390-400 forintos átlagárat, amely kompozíció a fentebb említett eltérésekkel a gázolaj esetében is igaz.
A gázolaj esetében 2011. november 1-től a 97 forintos jövedéki adó 110 forintra emelkedik, amely az ÁFA-hatással együttesen 16 forintot meghaladó ugrást eredményez a dízelárakban. 2011. január 1-től pedig az ÁFA 25 százalékról 27 százalékra emelkedik, amely a benzin és a gázolaj esetében is 6 forintos ugrást eredményez.Ezek hatásait a nemzetközi jegyzésárak csökkenése, a forint dollárral szembeni erősödése tompíthatja, ám érdemi könnyebbségre csak hosszabb távon számítanak az elemzők."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!