Kezdőoldal » Politika » Pártok, kormányzás » A jogszabályoknak megfelelő-e,...

A jogszabályoknak megfelelő-e, hogy az ügyfélkapu AVDH szolgáltatását megszüntették, miközben a használatra kínált alternatívák technikai eszközök meglétét feltételezik?

Figyelt kérdés

2024. december 31-ével új eljárások esetén már nem használható az ügyfélkapun keresztül korábban elérhető AVDH (azonosításra visszavezetett dokumentum hitelesítés) szolgáltatás.

Alternatíva a DÁP mobilalkalmazás és az eSzemélyi elektronikus aláírása. Az előbbi használatához egy saját, kompatibilis mobiltelefonra (támogatott operációs rendszer és verzió), az utóbbi használatához pedig egy kártyaolvasóra is van szükség.


Az AVDH-hoz csak ügyfélkapu regisztráció kellett és internet hozzáférés, a kétfaktoros hitelesést pedig nem csak mobilapplikációval lehet megoldani.



ma 09:01
 1/6 anonim ***** válasza:
Senki nem garantálta, hogy lesz AVDH, ez csak egy szolgáltatás, amit az állam ingyen nyújt, ha akar.
ma 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
59%

A jogszabályok szerint történt a változtatás.

Nem tetszik ez a kétfaktoros baromság? Nekem sem. De ez nem azt jelenti, hogy ne lenne a jogszabályoknak megfelelő, csak azt, hogy behoztak egy még fura és nem egyszerű belépési módot pont a biztonság érdekében.

Majd megszokjuk. Pont ilyen fura volt amikor az ügyfélkapus rendszer bejött és azt kellett megszokni hogy azzal kell belépni a megfelelő oldalakra. Aki könnyebben használja ezeket a dolgokat annak ez csak egy a sok hasonló változásból és 10 perc után már ugyanúgy használják, nekem idegesítő, de ettől még ez uniós szabályozásra bevezetett jogos változás. Ha a dokumentumaink védelmét akarjuk elérni akkor azt nekünk IS védenünk kell. Nem lehet csak úgy követelni hogy valaki más védje meg a fontos adatainak, miközben mi meg maradnánk az egyszerűbb és ezért könnyebben kijátszható rendszernél.

ma 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Adófizetői pénzből nyújtja. Törekednie kell arra, hogy minél nagyobb körben használható legyen és főleg ne technikai korlátok miatt ne tudják igénybe venni egyes emberek.
ma 09:12
 4/6 A kérdező kommentje:
#2 Nem a kétfaktoros azonosítással van problémám, azt SMS-sel is meg lehet oldani. Azzal van gondom, hogy a technikai korlátok miatt szűkül azoknak a száma, akik igénybe tudják venni a szolgáltatást.
ma 09:14
 5/6 anonim ***** válasza:

#4 Ez nem igaz. Csak sokan eddig még nem használták ilyenre a telefonjukat.

Anyósoméknak valóban nem lenne rá jó a telefonja, már közel 90 évesek, örülünk hogy a sima nyomógombos mobilt használják. De nekik pont emiatt soha nem volt ügyfélkapujuk sem. Apám eddig is használta a számítógépet is, facebookozik amikor kedve van, skypon tartja a kapcsolatot a családdal stb. neki megoldható. Nem lett vele kevesebb sem több az elért emberek száma.

ma 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Szerintem jó ez így.

Ugyan volt egy kis hiba hogy időben nem ért össze az avdh kivezetés a dáp aláírás elérhetőségével (ami csak most a héten jelent meg), de mostmár minden rendben. Kényelmes, jól használható (ellentétben a nehézkes eszemélyi aláírással).

Android 12+ kell hozzá ami az emberek 73% nak van. Vagy ios. Aki ebbe nem esik bele azoknak is ott a piaci netlock vagy bármelyik európai alternatíva.

ma 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!