Az LMP miért pont Debrecenben - a Fidesz fővárosában - erőlködik a CATL beruházása ellen, és miért hazudja, hogy a debreceniek többsége a beruházás ellen van, amikor ebből egy szó sem igaz?
"“Az LMP elképesztőnek és elfogadhatatlannak tartja, hogy ekkora tiltakozás ellenére a fejünk felett áttolják ezt a létesítményt (…), holott láthatják, hogy határozottan tiltakoznak a helyiek a gyár megépítése ellen”
Milyen hazugság már az, hogy "ennyien tiltakoznak"? Debrecenben az összes rendezvényen nem voltak többen 2000 főnél, amiből a fele sajtós, biztonságis, és utaztatott bér-üvöltözők!!!
A jóváhagyott népszavazási kérdőíveket miért nem vette át az LMP?
Miért kell az LMP egész tagságának Debrecenben vergődnie?
20 - ahogy ígértem, örömmel válaszolok - ha tudok - a debreceni kérdésedre:
Igen, az Intertankernek van már egy kisebb buszgyára a Határ úti Ipari Parkban (ott szerelték össze pl. Kecskemét Mercedes buszait is) de építenek a DGÖ-ben egy jóval nagyobbat, nem messze a CATL-tól vettek egy nagy területet. Hazai beruházásban épül, és a buszok mellett Mercedes kisteherautókat, haszonjárműveket is fognak gyártani.
Igen, a BMW gyár mellett van egy hatalmas terület a BMW beszállítói részére, ott lesz egy kisebb akkugyár saját használatra, bár a CATL is a BMW és a Mercedes miatt jött ide. A BMW teljesen zöld üzem lesz, ha a CATL nem teljesíti a környezetvédelmi előírásokat akkor sem a BMW sem a Mercedes nem üzletel vele!
Igen, marha nagy csúsztatást láthatsz az ATV-n, mert az a városrész bizony totál útban van - és nem a CATL-nak, hanem a Repülőtérnek. (ha ránézel a térképre rájössz a csúsztatásra) Azt nem tudom, hogy a háttérben mi van, de ezek a lakossági elégedetlenségeket ha a CATL nyakába varrják, akkor a város egy igen komoly összeg kárpótlást tudna tovább hárítani, mert a szepesi házak nagy részét ki kell sajátítani, mert a futópályákat meg kell hosszabbítani hogy a legnagyobb gépek is fel tudjanak szállni. (nem fognak a szepesiek rosszul járni... ha van eszük)
De, ez a Varga Zoltán az a DK-s Varga, aki alufóliás bohócsapkában ment a Parlamentbe... Ő volt a kihívója a jelenlegi (Papp László) polgármesternek a választáson, de nagyon csúfos vereséget szenvedett! Ez a káder mindennel szembe megy, még az életben nem hallottam tőle olyat, hogy ezt vagy azt mi meg akarjuk csinálni, vagy megcsináltuk... És úgy beszél, hogy anno amikor ez a Géli Ipari Övezetes-téma a városi közgyűlés elé került, akkor ő is mindenről tudott, és mindent meg is szavazott! (akkor még nem volt ogy. képviselő)!
Végül beteszek egy haon cikket is, hogy elősegítsem a többoldalú tájékoztatást: [link]
Remélem tudtam segíteni, ha közben van még kérdésed akkor utána nézek itt Debrecenben.
Köszönöm, 21-es!
Megint sok érdekeset tudtam meg tőled.
A Haonos cikkhez: érdekes, de már többször foglalkozott a Financial Times Debrecennel - és soha nem fizetett reklámban. Évekre visszamenően vagy cikkeket írtak róla, vagy valamilyen rangsorolásban szerepelt a dobogós helyek egyikén. Sajnos az országunk csak Bp. és Debrecen nevével van jelen a nemzetközi sajtóban, pedig van itt sok más érték is.
Majd ha még ráérsz egy kicsit: mi a vélemény nálatok a polgármesteretekről úgy általában? Mennyiben részese ennek a nagy fellendülésnek? Miért olyan gyenge az ellenzék Debrecenben? Köszi ha válaszolsz.
22 - én elsősorban debreceni vagyok, és az is maradok.
Elviekben a Momentummal szimpatizálok.
Én kifejezetten sajnálom hogy a polgármester fideszes: kár beléjük.
Nehéz az ellenzék helyzete, mert nem nagyon találnak fogást rajta. Kósa alpolgármestere volt korábban, és úgy lett polgármester, Kósa után. Ilyen előzmények után nehéz elhinni, de a köznép is úgy tartja: ez a polgármester nem lop! Fideszes, és nem lop. Mint a mesében.
Agilis ember, németül kiválóan beszél, és vannak elképzelései - szokatlan a mai világban. Ez a Varga nevű volt a kihívója, de hát labdába sem rúghatott mellette. És meg fogja nyerni jövőre a választást is, mert jól vezeti Debrecent. Pont csak a szükségeset nyalja a kormány felé, nem tapsikol folyamatosan. Mondom: az ellenzék panaszkodik, hogy nehéz belekötni...
Az ellenzék meg jól el van a sikerek árnyékában. Választások előtt okoskodnak egy kicsit, aztán ezzel vége is van. Nem sok érdemit hoztak a városba... Ők konstruktívnak mondják magukat, de szerintem csak a farkukat vakarják... nincs köztük egy karizmatikus egyéniség, egy olyan kvalitású ember, mint a polgármester - mondom ezt én, aki utálja az egész Fideszt, úgy ahogy van! De Papp Lászlóval nincs semmi bajom.
Az idő neki dolgozik, és minden meg fog épülni ami tervezve van!
23: "a köznép is úgy tartja: ez a polgármester nem lop! Fideszes, és nem lop. Mint a mesében."
Akkor ő nem is igazi fideszes...:)
Ha már így összefutottunk: milyen a közhangulat Debrecenben a várható vendégmunkások miatt?
Mit fog érezni a debreceni polgár a nagy iparvárosi létből?
Ezek nagyon érdekelnének, köszönöm ha ezekre is válaszolsz!
24 - Hazudik, aki azt mondja hogy nem lesznek vendégmunkások!
Lesznek.
A BMW és egyéb német cégek miatt jelentős számban fognak németek ide költözni. Új luxusházak, üvegpaloták épültek olyan árfekvésben, amit csak a nyugati felső-vezetők tudnak megfizetni! Épült Nemzetközi Iskola - nagyon magas tandíjjal - és van már kifejezetten német iskola is! A BMW nagyon sokat ad a képzésre, ezért jelentős szerepet vállal a szakoktatásban is, és a speciális mérnökképzésben is! Ehhez nagyon jó együttműködést alakítottak ki a Debreceni Egyetemmel! Szóval: ők azok a vendégmunkások, akik a német innovációt erősítik Debrecenben.
Lesz 2000 török építőmunkás - ők laknak majd konténer-faluban - de ők ha végeztek a BMW 2 üzemével, mennek tovább.
Aztán lesznek a kínaiak/Távol-Keletiek: a gyártástechnológiát nyilván ők fogják felügyelni, de a kutatás-fejlesztésbe is be fognak szállni: az egyetemen folynak akku fejlesztési kísérletek - nem is eredménytelenek - és a CATL érdeke (is) hogy ezek a kutatások ott valósuljanak meg, ott legyenek eredményesek ahol a gyártó bázisuk is van!
Aztán biztos lesznek vendégmunkások a szomszédos Romániából is, de ahhoz nagyon jó fizetések kellenek, mert átlagosan már Romániában jobban lehet keresni!... Ők nem fognak Debrecenbe települni, ha megépül a Debrecen-Nagyvárad tram-train vonal, mert ha jó a közlekedés a távolság nem olyan nagy...
És persze számol a város a hazai betelepülő munkavállalókkal is: a Tócósban épül egy ezer lakásos lakótelep, amelyik kifejezetten az új gyárakba (vissza)érkező honfitársainkat várja...
A Debreceniek az infrastruktúra továbbfejlesztéséből, a repülőtér járat- és terminál-bővítéséből, az oktatás bővítéséből, a munkahely-kínálatból fognak a legtöbbet érezni - a bérek növekedésén túl.
Pillanatnyilag ezt tudom neked írni.
Nem magamtól vagyok ilyen tájékozott, hanem az egyik (ellenzéki!!!)
önkormányzati képviselő haverom segített a kérdésedre válaszolni
23 -na, ne akassz már hasba ezzel a Pappal! Ha fideszes, akkor lop is! Ha meg nem fideszes, akkor már nem lenne polgármester!
Az tény, hogy valamit qrva jól csinál, mert akkor nem épülne egyszerre 6 db. szálloda, nem lenne szükség új repülőtérre, lakóterület-fejlesztésre.
Gyakran járok Debrecenben, feltűnően sok a külföldi. Biztos a legtöbbje az egyetemen tanuló diák, de ők kb. 7000 vannak, de ez többnek látszik az életben, a villamoson, a taxikban. Én nem hallottam a debreceniektől hogy bajuk lenne a külföldiekkel, mert szemmel láthatóan nagyon jól élnek belőlük (is) a városlakók.
Az tény, hogy most nagyon fut a szekér Debrecenben, de ez azért inkább csak magyar viszonylatban, mert nemzetközi szinten még igen sok ott a tennivaló.
Az megütötte a fülemet, hogy sem a BMW-t, sem a CATL nem a kormány "intézte" Debrecennek, hanem a beruházók választották a várost, hosszú évek keresgélése után.
Mennyire igaz ez, nem csak valami szokásos terelés? Mit tudsz erről 23-as "őslakos"???
Majd ha szennyezett lesz a levegő, a víz és a termőföld akkor majd gondolkozhatunk hogy milyen jó is ez nekünk.
Meg lehet kérdezni a gödieket milyen jó nekik a szennyezett talajvízzel és levegővel együtt élni.
Buták vagyunk, hogy az igazán értékeset elcseréljük a semmire.
Gratulálok a debrecenieknek igazán jó üzletet csináltak feltéve, hogy valóban nem ellenezték.
26 - "Az megütötte a fülemet, hogy sem a BMW-t, sem a CATL nem a kormány "intézte" Debrecennek, hanem a beruházók választották a várost, hosszú évek keresgélése után.
Mennyire igaz ez, nem csak valami szokásos terelés? Mit tudsz erről 23-as "őslakos"???"
A BMW több mint egy évig kereste azt az országot és azt a várost, ahol az új európai gyárát felépítheti. Volt szó Romániáról, Szlovákiáról, Csehországról, Görögországról stb. stb.
A földrajzi elhelyezkedés okán aztán végül is Magyarország lett a befutó. Itt is keresgéltek a városok között, és végül Miskolcra esett a választás.
Ez olyannyira komoly volt, hogy már sajtóhír is lett belőle.
Ekkor még hagyományos benzines autókról szólt a fáma...
Aztán - teljesen véletlenül - kiderült, hogy München és Debrecen között menetrendszerinti repülőjárat üzemel. Így aztán meggondolták magukat, és felvették a kapcsolatot Debrecen vezetésével, ahol meglepődve tapasztalták, hogy Papp polgármester hibátlanul beszél németül, hogy minden elvárt feltétel Debrecenben is adott - és módosítottak: Debrecenben fog felépülni a gyár! Már régen kész kéne lennie, csakhogy a Covid alatt leállt minden. És ez idő alatt döntötték el, hogy kizárólag elektromos autót építenek, és az egész gyár egy szuper modern, karbon-semleges, csúcstechnikás üzem lesz!
Amikor ezt a lépést megtudta a CATL, a BMW hatására felkereste a várost, akik azonnal tudtak egy városi tulajdonú, részben közművesített hatalmas területet biztosítani a repülőtér szomszédságában... Ők meg így kerültek ide.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!