Napok óta nem működik a Barátság kőolajvezeték! Ezt miért nem jelentette azonnal a Mol/Magyar kormány?
Bakker ennyi hülyét!
Az a vezeték rengetegszer nem szállít éppen semmit hanem áll, mert pont nem kell rajta szállítani. Semmi dolgod vele ez a MOL dolga.
A kőolaj meg nem onnan megy a kocsi tankjába hogy benzinné változzon, azt előbb fel kell dolgozni a finomítóban ami most már jó pár napja áll karbantartás miatt.
A kőolaj ott van a MOL tartályaiban és attól mert pár napig nem megy bele semmi miközben amúgy is áll a finomítás, még sem kevesebb sem több benzin nem lesz a kutakon.
Azért kicsit fura, hogy mikor a Kormányfő asszony bejelentette Facebookon, h megbüntetik a Ryanair-t, akkor a nyomi Ryan még meg sem kapta a csekket. Facebookposztrból tudták meg.
Itt meg az origo szerint augusztus 4-óta nem leállt a vezeték, de senki meg sem szólalt erről.
Pontosan az a baj, h most fog leállni Százhalombatta. Tehát nem tudják pótolni az elmaradt mennyiséget. Ők is tudják hogy ez nagy probléma...
#6 Nincsen elmaradt mennyiség.
A MOL százhalombattai finomítója már leállt augusztus 4-én.
Már egy hete nem állítanak elő kőolajból sem benzint sem gázolajat sem mást, mivel karbantartásra leállt a finomító.
Nem kell hogy most jöjjön kőolaj mivel majdnem 2 hónapig fog állni a finomító, ennyi idő kell MINIMUM ilyen nagy karbantartási munkához.
Mielőtt belekezdesz dolgoztam a MOL-nál és rendszeresen vannak ilyen karbantartások, korábban is ennyi ideig tartottak a legjobb felkészülés mellett is és bizony lehet csúszás is hiszen először napokba telik leállítani az adott üzemet, napok kellenek amíg megtisztítják a robbanásveszélyes anyagoktól hoyg oda karbantartók mehessenek dolgozni és csak ez után derül ki milyen állapotba került az üzem az elmúlt évek folyamatos üzemelése során, mit kell rajta csinálni. Ekkor derül ki kell-e valamilyen alkatrész, cserélni kell-e valami berendezését stb. stb. Ezek után beszerzik amit még kell, megcsinálják amit elterveztek és ismét kellenek napok amik üzembe helyezik a rendszereket és megpróbálják elindítani az üzemet. Na, ekkor simán kiderülhet hogy valami nem jól lett megcsinálva vagy valami pont az indításkor hibásodik meg.
Ne hisztizz!
Kőolaj van a kőolaj tartályokban, az államnak van stratégiai kőolaj tartaléka is, ez is fel lett korábban szabadítva, rendelkezésére állt a MOL-nak. Soha korábban nem vetted észre hogy volt ilyen hónapokig tartó karbantartás a MOL-nál, mert eddig nem szerepelt a médiában. Most is csak azért volt róla szó mert a tavaszra tervezett üzem karbantartását nem lehetett megcsinálni pont az üzemanyag helyzet miatt, hogy ide járt mindenki vásárolni a hatósági ár miatt és kivonult a többi cég a piacról. Emiatt nem tudott a szokásos módon elegendő kész üzemanyag készletet felhalmozni a MOL.
Majd megoldják a tranzitdíj problémáját és mire indul az üzem lesz újra kőolaj is.
vagy komolyan azt hiszed hogy az ukránok kibírják a tranzitdíj nélkül 2 hónapig?
De elárulom neked, a gáz meg innen megy az ukránokhoz csővezetéken. Ha ők nem engedik ide a kőolajat, akkor majd innen meg nem fog menni gáz oda. Biztos lehetsz benne, hogy nekünk nagyobb kőolaj tartalékunk van, mint nekik betárolt földgázuk.
Tiszaújvárosban is van finomító, ami pedig üzemelne, ha lenne mit finomítani.
Nyilván kissebb mint a Sz.h.battai.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!