Szerintetek a digitális oktatást később eltörlik, és vissza jön az hogy 7.45kor már legyünk bent, vagy van arra is esély hogy digitális legyen ezentúl? Mit gondoltok?
Teljesen kizárt, hogy maradjon a digitális oktatás.
Ez csak vergődés, jobb híján discordon, viberen és messengeren próbálkozva, és nem működik. Nem jó se a tanárnak, se a gyereknek, se a szülőnek. A tényleges tudást visszaellenőrizni is nehezebb, számtalan lehetőség van puskázni.
Az is komoly gond, hogy a 12 év alatti gyermek nem lehet otthon egyedül, kiskorú veszélyeztetése. Tehát muszáj egy szülőnek vele otthon maradni. Ahol egy szülő van összesen, ott megoldhatatlan, mert élni is kell valamiből.
Ez nem jelenti azt, hogy 12 felett nyugodtan maradjon otthon. Most kicsit lazultak a szabályok, és egyből tele a pláza tinikkel, akiknek elvileg délelőtt suli van.
Az iskolai közösségek hatására is szüksége van egy gyereknek, tininek: barátkozik, ismerkedik, szüksége van a saját korosztályára.
A digitális oktatás egy kényszermegoldás arra hogy ne kelljen a nyáron iskolába járnod vagy évet ismételned csak mert be kellett zárni az iskolaépületeket.
A digitális oktatás következményeképpen sok most tanult dolog megmarad, sok kompetenciát a tanárok s diákok elsajátítottak, ez ott lesz később is. A tanárok könnyebben fogják majd a magántanulókat kezelni, a külföldön levő diákokkal könnyebb lesz majd a kapcsolatot tartani év közben és a hiányzók, betegek is majd olyan fórumot találnak a későbbiekben is ami segítheti őket - esetenként akár online bekapcsolódva otthonról vagy kórházból (lábadozók, nem a betegek) az órába. Az egyetemeken, középiskolákban jelentősebb lesz a hatása, az általános iskolákban kevésbé.
Amit biztosra vehetsz, hogy 2020. szeptember 1-én pontosan úgy fog megkezdődni az iskola számodra, mint 2019 szeptember 1-én kezdődött. Menni kell az iskolába és be kell érni 7:45-re.
"Amit biztosra vehetsz, hogy 2020. szeptember 1-én pontosan úgy fog megkezdődni az iskola számodra, mint 2019 szeptember 1-én kezdődött. Menni kell az iskolába és be kell érni 7:45-re."
Azért ebben ne legyél olyan biztos. Addigra durván be fog robbanni a járvány a mostani agyatlan döntéseknek köszönhetően. Jön a második hullám is. Vakcina meg csak kb. 2 év múlva lesz. Sanszos, hogy szeptemberre minden eddiginél szigorúbb korlátozásokra leszünk kényszerítve.
Így ebben a formában csak addig marad amíg a vírus, és ez így is van jól. Egyrészt az a tanulási forma amit sok helyen a digitális oktatás jelent, hogy “olvasd el az 5. fejezetet, jegyzeteld ki, oldd meg az 1-6. feladatokat, itt a megoldókulcs és pénteken dolgozat” nem igazán jó vagy hatékony semmilyen korosztályban, de még kivitelezhetőnek is csak gimnáziumban mondanám, előtte (különösen alsóban) a szülő nagyon aktív közreműködése szükséges. Másrészt az iskola nem csak a tananyag elsajátítására való, ott tanul a gyerek társadalmi normákat, csoportmunkát, türelmet, napirendet, közösségi létet, konfliktuskezelést, ott szerez barátokat, első szerelmeket, ami a fejlődéshez elengedhetetlen. Harmadrészt ez így a tanároknak és a diákoknak is több munkát jelent ha komolyan van véve a dolog, ha meg nincs akkor a tananyag nem lesz tisztességesen leadva.
Örülnék ha digitalizálódna az oktatás, de nem így. A személyes kontaktusnak szerintem soha nem szabad megszűnnie, csak kivételes esetekben (magántanuló, tartós beteg). Érdekes lenne például ha a tankönyvek digitális formában lennének tableten olvasásra tervezve, sok fantáziát látok benne. Kattintható linkek, animációk (például matekból a szerkesztést vagy töriből a hadműveletek irányát sokkal egyszerűbb lenne egy gifben bemutatni mint nyilakkal), hanganyagok énekből például, nem lenne a klasszikus lapozható kétdimenziós forma mint korlát hanem lehetne forgatható, interaktív 3D-s grafikákat, poszter jellegű összefoglaló ábrákat használni amibe bele lehet nagyítani (például töriből egy összehasonlító idővonal bőségesebb információval, vagy kémiából kattintható periódusos rendszer amire ha rákattintasz, rövid leírást is ad az adott elemről), lehetne a különböző tankönyveket összekapcsolni. Lehetne a diákokat is digitálisan dolgoztatni, hogy ne csak annyiban merüljön ki a technológia szerepe irodalomórán hogy “nézz utána az interneten” meg “készíts powerpoint prezentaciót”, hanem programozzanak, csináljanak grafikát, animációt digitálisan, vegyenek fel videót, podcastot, írjanak blogot, építsenek robotokat, használják fel a közösségi oldalakat. Ehhez persze először kompetens informatikatanítás kéne ami nem abban merül ki hogy fél évig betűtípusokat változtatgatunk wordben.
De ez nem azzal kezdődik hogy bevezetjük a digitális oktatást. Ehhez módszertan kell, más tanterv, ki kell fejleszteni a technológiát, a tanárokat is képezni kéne, a diákoknak is magasabb szinten kéne informatikát tanulniuk, ez egy évtizedes projekt lenne rengeteg szakember bevonásával, és nem az lenne a cél hogy váltsuk ki a tantermi oktatást, hanem hogy továbbgondoljuk.
#7 Nagyon jól leírtad. Ahogy láttam az új alaptantervet és az új generációs tankönyveket, törekszenek ennek a bevezetésére. Hogy milyen sikerrel fog menni, azt majd meglátjuk, mindenesetre hatalmas előny hogy most minden tanárnak és diáknak egyformán meg kellett tanulnia a digitális módszereket, nem lehet azzal jönni többet, hogy hát nem tudom, nehéz lenne megtanulni, nincs hozzá eszköz stb.
Ez olyan mint amikor egy hajótörésnél egy tutajon kell túlélni és elevezni/elvitorlázni vele a biztonságos kikötőbe. Nem lesz tőle senki hajóversenyző vagy szuper vitorlázó, de hogy nem állíthatja magáról hogy nem ismeri a témát és nem mondhatja hogy nem tudja megtanulni, megcsinálni, az biztos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!