Ez az 5 -ös metró mizéria valójában csak azért van, hogy Tarlós népszerűsítse magát?
A metróra komoly eu.pénzekért lehet pályázni.
Már nem emlékeztek rá?
Vagy utánanézhetnél a tényeknek.
A metróvá nevezés a főváros harca a HÉV-ért. A metrót a főváros üzemelteti, a HÉV-et a MÁV. Ennyi. A főváros és Óbuda szeretné, ha nem a MÁV+ITM döntené el a szentendrei HÉV fejlesztési irányait, hanem az önkormányzatok.
Ha a budapestieknek lenne egy csöpp eszük, akkor gúnyolódás helyett most kiállnának az átnevezés mellett. Vagy majd ne sírjanak, ha tíz év múlva egy MÁV színvonalú elővárosi vasutat találnak a H5-ös vonalon ötször annyi pénzért, mint amennyiből egy metróvá alakítás kijött volna.
#5. Igen, és?
Ha maradt volna az önkormányzatnál, és a MÁV helyett a BKV kapott volna megbízást/pénzt a fejlesztésre, akkor most nem lenne baj. A MÁV elvette, és most csillió forint "budapesti" fejlesztési pénzből (aminek az elköltésébe Budapestnek nulla beleszólása van) rajzolnak egy gyönyörű vasútvonalat a HÉV helyére. Aztán persze tele lehet fotózni Flirtökkel az újságokat, hogy lám, Budapest is mennyi fejlesztést kap, ezeknek nem elég semmi.
Óbuda (Budapest 2. legnagyobb kerülete!) ez után soha nem kap metrót, a Batthyány téri csomópont az öröklétig oda lesz betonozva, és további ötven évre búcsút inthetünk a Margitszigettel szemközti Duna-partnak. Lesz egy elővárosi vasútvonalunk, ami falnak megy a Batyin, a metróban nem lehet továbbvezetni, mert ugye nem metró, vasúti kapcsolata nincs, előtte ott a Lánchíd, de legalább magához vonz egy esztétikus buszvégállomást a Várhegy lábánál. Több tíz kilométeres átmenős ingázó viszonylatok azon kapják magukat, hogy a Margit hídon villamosoznak (és örüljenek, ha 2023-ra már nem kell ehhez három különböző jegyet venniük). Cinkotára metró fog kimenni, mert azt a fejlesztést sikerült még a MÁV-korszak előtt megterveztetni, a belvároshoz sokkal közelebb lévő, városiasabb, fejlettebb, népesebb Óbuda pedig így járt. És akkor arról ne is beszéljünk, hogy a HÉV forgalmának töredékét kitevő elővárosi vonalakat milyen színvonalon képes a MÁV ellátni, hogy néz ki egy zavarkezelés, utastájékoztatás...
Közben a fővárosi önkormányzatban évtizedek óta porosodnak az M5-ös tervek, közvetlenül a Nyugatiba bekötve, vasúti és belvárosi kapcsolattal, nyitva hagyva a Nagykörút alatti folytatás lehetőségét. Csak a metróhoz a MÁV-nak nincs köze, tehát szerintük hülyeség. Budapest legalább egy kommunikációs fogással egyértelművé tette, hogy mit szeretne. Ennél nagyobb beleszólása jelenleg nincs az önkormányzatnak a saját városát évtizedekre meghatározó fejlesztésekbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!