Az ilyen út- és járdafelújításnak látod értelmét?
Jönnek a választások, hiszen nekifogtak a felújításoknak.
De miért nem szélesítik ki a járdát, hogy elférjen két ember egymás mellett?
Miért kell olyan „parkolót” csinálni, amelyekből kilóg az autók eleje, így a járdán alig lehet közlekedni?
Murvával leszórni aszfalt helyett? Ez már tényleg nevetséges.
Az aszfaltnak (aminek vagy 100 verziója létezik), betonnak és murvának is van mind-mind egy adott terhelés melletti élettartama és hozzá kapcsolódó költségei. Kis forgalmú helyen egyszerűen pénzszórás szilárd burkolatú utat teríteni - mikor az önkormányzat választási évben úgy dönt, hogy leaszfaltozza a település széli kis utcát ahol két ház lakott az összes többi üres az pont ilyen felesleges költés ami soha nem fog megtérülni az ott lakóknak (önkormányzati és társadalmi szinten sem). Az útfelújítások költségeit meg majd görgeti maga előtt a következő testület vagy az út majd kihasználatlanság miatt tönkre megy addig a pontig, hogy már gazdaságtalan lesz a felújítása.
Vagyis ha egy elhagyatott parkolóban murvát szórnak aszfalt helyett az szerintem pont bizakodásra ad okot, hogy a települési önkormányzatnak talán még nem ment el a józan esze és tisztában vannak vele, hogy oda nem éri meg saját költségen magasabb minőségű burkolatot rakni, mert sem pénzügyileg (nincs belőle bevétel) sem műszakilag (csak személyautók használják) nem indokolt.
Nem értek egyet. Ha már csinálok valamit, azt jó minőségben csinálom, nem pedig úgy, hogy fenntartom az eddigi használhatatlan pl. útszakaszt.
Aszfaltozni kell, nem pedig évente murvázni.
Az aszfalt is lehet rossz minőségű. Sőt, konkrétan a magyar úthálózat a tanú rá, hogy ha nem tartják karban vagy nincs is pénz meg akarat a karbantartására, akkor általában az is (a Magyar Közút hálózatának 65%-a rossz vagy nem megfelelő minőségű, s még az valószínűleg jobb állapotban van, mint az önkormányzati utak).
Az aszfalt nem jobb minőségi osztályba tartozó utat jelöl, hanem egy másik technológiát. Ahol a forgalom vagy terhelés nem indokolja ott semmi szükség rá - pont azért, mert azonos minőséget drágább elérni vele. De Ausztráliában vagy az USA-ban olyan sima vidéki mellékutakat képesek építeni laza talajon, hogy a fekete aszfalthoz szokott magyar autósok többsége sírva fakadna, ha meglátná. Ja, s ott ráadásul nem csak ilyen európai mini-autókkal, hanem rendes 60 tonnás kamionokkal mennek rajtuk helyenként stabil 80-es tempót. Nem azért, mert az amcsik zsidók lennének rendes utat építeni, hanem mert előveszik a számológépet és ha az jön ki, hogy drágább az aszfalt utat fenntartani, mint amennyi hasznot hoz, akkor nem építik meg. Piripócs-alsón nyilván ez nem opció, mert egyrészt nincs senkinek matematikai előképzettsége egy ilyen bonyolult számítást végrehajtani meg mert ha az emberek azt látják, hogy a gazdagabb szomszéd településen van aszfalt, akkor arra nekik is joguk van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!