Mit gondoltok arról, hogy a kormánypárti és ellenzéki képviselők is a magyar munkavállalók ellen szavaztak?
Szerintem teljesen jó meglátás az EU részéről,hogy a sofőrök +vándorcigány+ életmódján javítani kell, például szállás foglalással.Illetve, rendezni kell a fizetéseket is.
Magyarországon azért van kamionsofőrből hiány, mert elmennek jobban fizető cégekhez.
A magyar vállalkozók meg itt is, a munkaerőn akarnak spórolni, emiatt elkezdtek toporzékolni, meg a politikus haveroknak lobbizni,hogy nehogy véletlen többet kelljen fizetni a munkavállalóknak.
Kedves 1,
a sofőrök kérdése és egy helyi vállalkozás esete teljesen más.
A műhely Magyarország területén fekszik, a munkavégzés is ott van.Emiatt a bérek is helyiek.
Viszont, ha az ügyvezető úgy dönt,hogy az egyik asztalost elküldi Olaszországba 2 hétre speciális technikát tanulni, akkor ugyanúgy kiküldetési díjat kellene fizetni az alkalmazottaknak.
A sofőrök viszont sok időt töltenek külföldön, emiatt nekik több kiküldetési díj, emberibb körülmények járnak.
A fuvarozói szakma és piaci helyzete az unión belül komplikáltabb, mint hogy itt laikusok eldöntsék hol az igazság. De azon már el lehet gondolkozni, ha nemcsak nálunk, hanem a lengyeleknél, románoknál, bolgároknál is egységes (magyar állásponttal egyező) a megítélése a helyzetnek, ott nem a munkavállalói érdekekről van szó.
Ráadásul, ahány munkavállaló ismerősöm van, egyik sem örül neki. A német-francia érv a munkavállaló védelmére hivatkozik. (Kamionban történő alvás) De ez csak olyan érv, amit elő lehet rángatni. Ugyanis a sofőrnek igazolnia kell számlával, hogy a heti pihenőidejét szállidában, motelben, stb. töltötte el. Tehát közelből haza sem tud ugrani mondjuk egy kollégával, mivel azt a rendőr, vagy ellenőr nem fogadhatja el.
Nyáron sok országban van hétvégeken kamionstop. Eddig, ilyen esetekben sok kamionos "hazaugrott". Most ennek is lőttek. Tehát ez nem munkavállalói érdek.
"Viszont, ha az ügyvezető úgy dönt,hogy az egyik asztalost elküldi Olaszországba 2 hétre speciális technikát tanulni, akkor ugyanúgy kiküldetési díjat kellene fizetni az alkalmazottaknak."
Pontosan, édesapám is volt kint tavaly Kölnbe egy hétre és sokkal kevesebbet kapott, mint német minimálbér.
Ha fizetés emelkedik akkor emelkedni fog a szállítási költség, akkor mi fogja indokolni egy nyugat-európai cégnek, hogy mondjuk Franciaországon belül szállításhoz Waberer's-t alkalmazzon?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!