Vályi Pétert belökték az izzó öntőformák közé vagy véletlen esett?
Minap vitázam egy barátommal a rendszerváltásról. Nem osztom a véleményét, de igaza is lehet. Szerinte a magyar szocialista elit kiegyezett a nyugattal abban, hogy rendszert váltsanak. Ha megfigyeled, a rendszerváltás után a régi MSZMP fejesek + rendszer kiszolgálói lettek a tőkések. Nagyon meggazdagodtak és gyakorlatilag máig egymást váltják kormányon. A nyugati országok pedig az ottani "szemetület" adják el itt (nem csak az élelmiszerről beszélek). Nem termelünk semmit sem már.
Olyan kép tárul elénk, mintha nem magától omlott volna össze vagy a viláágazdaság természetes folyamata lenne a kommunista blokk szétesése, hanem egy háttér-terv egy titkos alku része. Csináltak egy előre megbeszélt adósságot, amire hivatkozva mesterségesen bonttták szét a rendszert. Azóta 1000x ennyit vettek fel - nem viccelek ! - és senki sem beszél a gazdasági, politikai rendszer széteséséről.
Az elmélet szerint Vályi Péter ebbe nem volt beavatva. Ő igazi, hívő szocialista volt, aki hitt magának a rendszer idealista megvalósításában. Arra törekedett, hogy visszafizessók a kölcsönt és arra ösztönözte az MSZMP vezetését is, de ezt ők nagyon nem akarták. Diósgyőrben a minisztertanács elnökhelyettese 1973 őszén zuhant az izzó öntőformák közé. Vajon segítettek neki?
'73-ban még nyomai sem voltak a kommunista rendszer megingásának (sajnos) ereje teljében volt a "Brezsnyevizmus", épp' megnyerték a vietnámi háborút, a közelben sem volt Afganisztán stb.
Baleset miatt esett a kohóba. Ha valakit el akartak távolítani akkor azt egyszerűen leváltották és más "fontos" pozícióba helyezték ahol nem tudott hatással lenni a dolgokra (pl. elküldték egy vidéki gyárba igazgatónak, vagy valamelyik sóhivatalhoz helyezték, esetleg elküldték külszolgálatra). Mondjuk a Sztálinizmus idején sem volt divat a baleset, ha valakivel bajuk volt azt simán kivégezték egy koncepciós perben vagy lelőtték (mint Kirovot) és rákenték másra.
Nem kell ide nagy összeesküvés:
"Szemtanúk szerint a megérkező delegációban a személyek nagy része, köztük Vályi is ittas volt."
Amennyire emlékszem, akkoriban mint az 1970-es Tiszai és Körös árvíz személyi felelősét emlegették, és ezzel hozták összefüggésbe a halálát.
Olyan nem fordulhatott elő a néplélek szerint, hogy egy állam vezető sima balesetben haljon meg.
Minden ilyen "bulin" töménnyel várták a "vezéreinket".
Előtte, utánna ment az ivászat. Megtartották a szpícset, azután egy külön terembe vonultak folytatni az ivászatot. Egyeseket úgy kellett kitámogatni a kocsihoz.
A szovjet elvtársaktól ezt tanulták.
Szóval ilyen állapotban nem éppen biztonságos egy kohó környezete.
Egyébként ahogy előttem már írták, ha valaki nem tetszett, kinevezték nagykövetnek a világ végére, esetleg a Hazafias Népfront főtitkárának.
Egyetértek a kérdezővel, ma már semmit sem termelünk meg, nincsenek hazai gyártású buszok, vonatok, ehelyett vesszük százasával a török janicsár Conectokat (baromi jó minőségűek, de tényleg: https://www.youtube.com/shorts/wSKzajX5qqk) és más tragacsokat, amiket dicsőítenek, mint a nyugat vívmányait. Aha. De fele lízing, és fel sem ér egy Ikarus busszal, ami 1-2 millió kilométert lefutott 30-40 év alatt.
Magyar gyártók többsége nem exportra törekszik, így nem lesz erős GDP és inflációcsökkentés! csak így tovább, HUN. nehézipar!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!