Ellenzéki budapestiként leszavaznátok Tarlósra?
"Prágát már lehagyja Budapest"
Igen. Jóval szemetesebb!
Ami eszembe jut és Tarlóshoz köthető 9 év alatt:
- Fonódó villamos. Ez speciel egy jó ötlet volt, a megvalósítás viszont pocsék. Óbudán a dugóban araszolnak a villamosok, mert Tarlós nem merte meglépni a forgalomcsökkentést.
- Új csomópont Kelenföldnél a Sasadi útnál. Nem rossz, egészen egy nyugati város infrastruktúráját idézi. De mi a francért nem lehetett egy nyomorult felüljárót betervezni a vasút fölé és bekötni a Bartók Béla utat?
- M3 felújítás, felújított metrókocsik. Tragikus. Az, hogy az állomások akadálymentesítéséért gyakorlatilag könyörögni kellett és hogy további hosszú évtizedekig a szovjet csodák sufnituningolt verzióit kell használnia százezreknek már elég kéne legyen ahhoz, hogy Tarlós el legyen kergetve a p-be.
- Moszkva tér felújítás. Hurrá. Szép lett. Sikerült újrakövezni egy városi teret, hatalmas siker. Egyébként miért nem lehetett a fogaskerekűt behozni a térre, ahogy az évtizedek óta tervezve van? Majd jól fel lehet túrni az egészet megint.
Aki nyitott szemmel jár a világban, az szerintem láthatja, hogy ha volt is, van is fejlődés Budapesten, és néhány területet ki is lehet emelni, amiben tényleg jók vagyunk, azért úgy összességében óriási a lemaradás, és ez egyre csak nő sajnos.
Mindent aláírok én is, amit 12-es ír, de kiegészíteném. Maradjunk a közlekedésnél, ha már ez a téma került szóba.
- Aki az új kelenföldi csomópontra földszintes P+R parkolókat tervezett, azokat mind kötelező jelleggel kiköltöztetném Zsámbék legszélére, egy tömegközlekedéssel nem ellátott zugba.
Ugyan Bécsben is átlagosan "csak" 1000-1500 férőhelyesek a P+R parkolók, de ott jobban eloszlanak a városban. Nálunk viszont az M1-M7 felől jövők számára ez az egyetlen lehetőség. És a bécsiek mind többemeletes (és így helytakarékos) garázsok, mindenféle extra szolgáltatással (WC, konnektorok stb.).
- A metróval kapcsolatban: nálunk egy több évtizedes megrögzött rossz szemlélet, hogy a metróvonalakat úgy építjük, hogy a (tágabb értelemben vett) belváros egyik szélétől a másikig menjenek. Metróvonalat úgy szokás építeni, hogy az kimenjen rendesen a külvárosba. Sokkal hasznosabb lett volna a 4-es metró is, ha I. ütemben Keleti -Kelenföld helyett pl. Keleti és Újpalota P+R között épült volna. Még Moszkvában is városhatártól városhatárig mennek a vonalak.
Maga a hálózat emiatt meglehetősen rövid is, az 1,7 milliós Budapesten 38 km, miközben az 1,3 milliós Prágában 65 km, az 1,9 milliós Bécsben pedig 83,3 km.
- A repülőtér normális megközelítése sehogy sincs megoldva. Pedig ott megy a vasút közvetlenül mellette.
- Nincs normális, egységes elővárosi közlekedés. Ott megy el a vasút forgalmas helyek mellett és nincs vasúti megálló. (Infopark, Puskás Ferenc Stadion, körvasútsor stb.) Legalább már próbálkoztak valamivel, de a tervek a meghatározhatatlanul távoli jövőbe vesznek.
Ott kezdődik a gond, hogy a főváros a területén futó vasúthálózatot nem is érzi sajátjának, "semmi közünk hozzá, mer' az MÁV". Amíg ez a szemlélet nem változik meg, addig nem is lesz pozitív változás.
- Elektronikus jegyrendszer ?? De ha az nem, legalább egy alap zónarendszer? Vagy minimum idő- / kilométeralapú jegyek? Vagy ezt már ne is kérdezzem? XDD
- Európa egyik legöregebb buszparkja.
- Közúti hálózatfejlesztés szinte nem is létezik, kb. a Hungária körút volt az utolsó nagy komoly projekt. (Rákosrendezői felüljáró, Szerencs utcai felüljáró, Kerepesi út / Hungária krt különszintű csomópont meg hasonlók: ezek mind ilyen örökké halogatott, soha senki által komolyan nem vett projektek. Pedig eszméletlenül fel tudna lélegezni a város, ha akárcsak egy ezek közül megvalósulna.)
- Semmilyen mechanizmus nem látszik kialakulóban, hogy a keletkező kátyúkat rendszeresen, szervezetten, viszonylag záros határidőn belül kijavítsa a város. Épp ma hajtottam bele egybe a Nagy Lajos király útján, sokszor hetekig / hónapokig ottmaradnak... Amíg ez nem rendeződik, nem leszünk igazi európai nagyváros. Sok városban már SMS-ben lehet jelezni a közútkezelőnek, ha kátyút látsz, és vállalják, hogy X napon belül betömik. (És nem csak a kátyúk, a karbantartási költségek úgy általában nem nagyon vannak belekalkulálva a költségvetésbe, ld. 4-es metró rohadása.)
Az előzőekkel kapcsolatban persze Demszky sem mozdította a kisujját sem, de valahogy jó lenne már megszakítani ezt a hagyományt.
Turistaként amúgy jó hely Budapest, nekem is az egyik kedvencem lenne, ha mondjuk brit lennék (és
azt is sikerülne elkerülnöm, hogy átvágjanak).
#12/13/14
És ezeknek a problémáknak a megoldását melyik vizesnyolcastól várjátok a jelenlegi készletből?
Melyik figura lehet a főváros kritika nélküli vezetésében a bizalmatok letéteményese?
Ezt halál komolyan kérdem, eskü semmi provokáció!
Nem. Már csak azért sem, mert egy bohóc lett, óbudaiként ezt tudom. Még az óbudai villamoshosszabítást is elbukta, a garancsi 11. kerületi villamoshosszabításának lefeküdve.
A metró felújítás is tiszta szégyen, az 50 éve továbbra is húzódó metró hév összekötésekkel együtt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!