A német vezetés miért nem ismeri az audi itteni menedzsmentjének álláspontját?
Tudom h nem továbbították de ilyenről azonnal kellett vna szólni...
És igen a drága kormány jobb lenne ha lelone magát mert felháborító ami itt megy.
Menjen a multi bulgariaba majd ott is megunják.
Még érdekes itt alacsonyan tartják a béreket, míg Szlovákiában Csehországban és Lengyelországban is többet keresnek ugyanannak a cégnek az ottani dolgozói.
#2
Nyilván az a fránya stratégiai megállapodás a kormánnyal csúnyán betesz a fizetéseknek. De nem is a fizetéssel van itt a legnagyobb baj, hanem a körülményekkel pl a plusz 300-400 óra ami után egy fillért nem kapnak. Ha napi 8 órát kellene dolgozni heti 5 nap, vagy esetleg kifizetnék a túlórákat havonta senkinek nem lázongana.
Megnyugodhatsz, a német mindent tud. Amikor mi elrontottunk egy kazánbekötést Linzben, másnap a hamburgi központból szóltak le hogy mi a hézag. Mi sehol sem reklámoztuk hogy balfékek voltunk, mégis képben voltak. Hidd el, nem naprakészen, hanem percre készen folyik az egyeztetés az itteni és a kinti vezetőség közt. Ott is alakult egy válságstáb (ez az eljárás), csak a részleteket nem kötik senki orrára, mert ronthatja az alkupozíciót. Vagy talán azt gondoltad egy olyan gyártási rendszer, amiben Európa szerte vannak részegységek, és egy szoftver vezérel, akkor jelez hibát amikor a központi gyárban megáll a termelés mert elfogyott a motor? Vagy úgy gondoltad, ülnek a tulajdonosok a reggeli kávénál, és beszélgetnek a krikettről közben: Hans, nem tudom miért három napja áll a központi gyár mert nem jön a motor Győrből. Tényleg Günther? Mennyit buktunk idáig? 80 mrd Hans...forintban. Ok Günther, majd szóljál ha ejróban lesz annyi, addig kérek még egy kávét. Gyarmatnak tekintenek minket, és az aktuálisan regnáló helyi hatalom a rendszerváltás óta mindent elkövet hogy ez az állapot állandósuljon. Elég csak a szakszervezetek szétverésére, vagy a törvényi háttér megteremtésére gondolni (új munkatörvénykönyv, túlóratörvény, gyülekezési törvény stb.). A szakszervezetektől még Kádár is összerosálta magát, minden ál-választás után az első dolga volt elmenni a "Vörös-Csepelbe" pitizni a vasas szakszervezetnek. Emlékezzünk rá, hogy a rendszerváltás után a MALÉV légi irányítók sztrájkoltak hogy legalább a külföldi kollégáik bérének felét-harmadát megkapják. Az lett a vége, hogy a tulajdonos teljesen törvénytelenül, a kormány asszisztálásával sztrájktörőket hozott be. Ha azt gondolod hogy csak a magyar menedzsment tehet mindenről, nagyon tévedsz, ehhez bőven asszisztált a kinti vezetés is. Az új konszern elnök első kijelentése az volt, hogy 2020-ig 80 mrd euróval növelni fogja az eredményt. Nyilvánvaló, hogy mind a külföldi, mind a hazai vezetés kutyába sem veszi a melóst, a kormányunk az emberi munkaerőre pedig mint koncesszióba kitermelhető nyersanyagra tekint. Ezt a nagy vezér ki is nyilatkoztatta, amikor azt mondta, hogy Magyarországnak egyedüli erőforrása a munkaerő, és versenyképességben (vagyis bérekben) versenyezni fogunk Kínával.
Most egyenlőre patt helyzet van, de szorít az idő az Audi részéről. Van az a vicc, amikor a kakas kergeti a tyúkot, a tyúk elmélkedik: ha most megállok, kuvának fog nézni, ha tovább futok, frigid pi csának...azt hiszem megbotlok.
Szerintem megfognak állapodni, kb 15% azonnali emeléssel, valamint ígéretet kapnak arra, hogy 3 éven belül felviszik a béreket szlovák-lengyel színvonalra. Ez figyelembe véve hogy ott is emelkedni fognak a bérek, még 3 év alatt legalább 45%-ot jelent. Szerintem a sztrájkhoz a gyutacs nem is az volt hogy belgában-németben négyszeres a bér, hanem az, hogy még a kelet-európai melósuk közt is differenciáltak 40-50%-al.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!